برندسازی شخصی چیست؟
برندسازی شخصی(پرسونال برندینگ)چیست؟
برندسازی شخصی(پرسونال برندینگ) یا نام تجاری شخصی اساسا روند مداوم ایجاد تصویر سازی در ذهن دیگران در مورد یک فرد، گروه یا یک سازمان است،نام تجاری شخصی اغلب شامل کاربرد یک نام برای محصولات مختلف است.
هنگامی که درباره نام تجاری صحبت می کنیم،به ایجادوترویج آنچه که برای شما مهم است و برایش تلاش می کنید، اشاره می کنیم. نام تجاری شخصی شما ترکیبی از مهارت ها و تجربیات است که شما را در جایگاه فعلیتان قرار داده است. نام تجاری شخصی موثر شما را از متخصصین دیگر در آن زمینه متمایز خواهد کرد. خوشبختانه، ابزار و منابع زیادی وجود دارد که به شما در فرایند ایجاد نام تجاری شخصی کمک می کند. با استفاده از آن ها می توانید بر روی افرادی که به صورت آنلاین با شما در ارتباط هستند، تاثیر گذار باشید.
دلایل اهمیت برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ
با استفاده از یک برند شخصی، افراد مختلف می توانند شما را در هر سطح از کسب و کارتان، پیدا کنند: اگر شما به درستی اعتبار آنلاین خود را مدیریت نکنید، در بازار کسب و کار گم خواهید شد. به طور متوسط افراد هر ۲ تا ۳ سال یک بار شغل را عوض می کنند و در صد زیادی از این افراد وارد بازار کار آزاد خواهد شد. این بدان معنی است که یک نام تجاری قوی بسیار با اهمیت تر از گذشته می باشد. در حقیقت، هر چه بیشتر تمایل به موفقیت دارید، برای نام تجاری شخصی خود بیشتر سرمایه گذاری نمائید.
یک برند شخصی می تواند به شما کمک کند تا همیشه در سطح بالاتری نسبت به رقبای خود قرار بگیرید:نام تجاری شخصی یک گام بی دردسر و راحت در جهت دستیابی به اهداف شما است. صرف نظر از نوع کسب و کار یا حرفه ی شما، نام تجاری شخصی شما دارای قدرت ایجاد یا یک فرصت و یا از دست رفتن انواع فرصت های پیشرفت می باشد.هنگام ساختن نام تجاری خود به یاد داشته باشید که این مرحله، بخش مهمی از پیشرفت کسب و کار شماست و در نظر داشته باشید که در منابع، زمان و تلاش خود، برای آن بیشترین سرمایه گذاری را انجام دهید.بنابراین، با استفاده از برندسازی شخصی(پرسونال برندینگ) ،خود را از رقبای خود جدا کنید.
مهم ترین استراتژی های برندسازی شخصی
مرحله اول ساخت یک نام تجاری اولیه: یک حضور آنلاین برای خود ایجاد نمائید که توانایی ها و نقاط قوت شما را نشان دهد. پس از آنکه بازدیدکنندگان متوجه حضور آنلاین شما شدند، توقعشان این است که حضوری قوی به همراه محتوای به روز و مفید از شما ببینند. برای این منظور باید به نکات زیر توجه نمائید.
نتایج جست و جوی خودرا بررسی کنید: قبل از اینکه شروع به ساخت یک نام تجاری شخصی خود نمائید، ابتدا باید بدانید در کجا نتایج جستجو قرار گرفته اید. در گوگل، خود را جستجو نموده تا آنچه را ببینید که دیگران پس از جستجو، از شما می بینند.
پاک کردن نتایج جست وجو و پست های رسانه اجتماعی که ممکن است به رتبه شما آسیب برساند:پست ها ،تصاویر، فیلم ها، نظرات، و غیره که مانع از بهتر دیده شدن نام تجاری شخصی شما می شود،را پاک کنید.البته این عملیات پاک سازی می تواند در صورتی که شما به طور خاص در رسانه های اجتماعی فعال نباشید، کار دشواری باشد؛ اما باید بدانید که وجود داده های غیر ضروری و حتی مضر، برای برند شخصی شما، باعث نزول رتبه و عقبگرد کسب و کار شما خواهد شد.
خود ونام تجاری شخصی خودراتعریف کنید: پس از انجام عملیات پاک سازی، می توانید به ساخت نام تجاری خود فکر کنید. با استفاده از شناسایی عناصر منحصر به فردی که شما را متمایز می سازند، نام تجاری آنلاین خود ایجاد کنید.
قبل از شروع به ساخت نام تجاری شخصی به نکات زیر توجه کنید:
یک حضور آنلاین از خود ایجاد کنید که نشان دهنده تخصص و نوع کسب و کار شما باشد:
ساختن یک حضور آنلاین که بازتابی از تجربه شما باشد. برای این منظور :
یک طرح کلی از نام تجاری شخصی خود ایجاد کنید.
اهداف کوتاه مدت و بلند مدت نام تجاری شخصی خود را تعیین کنید.
ویژگی های منحصر به فرد، استعدادها، زمینه های تخصصی و دستاوردهای خود را مشخص کنید.
خط مشی و استراتژی های برندسازی شخصی یاپرسونال برندینگ
خط مشی ایجاد نام تجاری شخصی :
ایجاد برند شخصی اولیه
بررسی رتبه در جستجو
پاک سازی موتد غیر مفید
بهينه سازی
ایجاد محتوا
نظارت
مرحله دوم ایجاد اعتبار برای برند اولیه: افراد مختلف در کسب و کار خود را بررسی کنید. با کسانی که می شناسید شروع کنید، زیرا شما قبلا رابطه ای با آنها در زندگی واقعی ایجاد کرده اید. از طریق رسانه های اجتماعی و نشریات استراتژیک با نفوذ کنندگان ارتباط برقرار کنید. با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی شخصی که در اختیار شما هستند، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و آنها را دنبال کنید. همچنین با نشریات، انجمن ها و منابع خبری مربوط به کسب و کار خود ارتباط برقرار کنید.
مرحله سوم هدف گذاری فرصت ها: مطالب منحصر به فرد و با کیفیت بالا را با توجه به مخاطبین خود ایجاد کنید تا فرصت های حرفه ای بیشتری کسب کنید.نام تجاری خودرا به عنوان فعال در کسب و کار خود بدانید.از فرصت ها استفاده کنید که شامل:
سخنرانی ها
موقعیت های شغلی
شراکت
مبادلات وبلاگ
مصاحبه ها
مربیگری
تبلیغات
مطالب مرتبط:
- اصول و مراحل برندسازی برای استارتاپها
- برندینگ و آشنایی با انواع آن
- اهمیت برندینگ در موفقیت کسب و کارها
- مراحل برندسازی چیست؟
برچسب ها: برندسازی ، برندینگ دیجیتال