تبلیغات در فضای مجازی چگونه انجام می شود؟
گذراندن بیشتر ساعات شبانه روز در شبکه های اجتماعی و اینترنت موجب به وجود آمدن فضایی به نام دنیای مجازی شده است. با افزایش جمعیت در دنیای مجازی بستر تبلیغات نیز در ان گسترده تر شد و اکثر کسب و کار ها برای گسترش حرفه خود به تبلیغات در شبکه های اجتماعی روی آوردند. یکی از دلایل شلوغی و هدفمند بودن فضای اینترنتی، این است که محیط و امکانات فضای اینترنت، جاذبه های خاص و منحصر به فرد خود را دارد. از دیگر مزایای فضای مجازی، متنوع بودن محتوای آن بوده که بسیار چشمگیر است و این نکته باعث ایجاد و رشد انواع کسب و کار در محیط اینترنتی می شود و زمینه های متنوعی را برای ایجاد بازاریابی و تبلیغات، فرا خواهد ساخت.
مزایای تبلیغات فضای مجازی چیست؟
از مزایای تبلیغات در فضاهای مجازی می توان گفت که باعث افزایش تمرکز و فوکوس کاربران می شود. دیگر روش های تبلیغاتی همچون تبلیغ در حین پخش فیلم، مخاطب به دلیل خستگی ممکن است توجه زیادی به تبلیغ نداشته باشد و در نهایت باعث پرت شدن حواسش می شود. حتی تبلیغ در فضای شهری مانند بنر و بیلبوردهایی که در اتوبان و خیابان نصب هستند، بیننده مخصوصا راننده، ممکن است توجه زیادی به آن نداشته باشد ودر کل یک نگاه گذرا به آن بیندازد که این امر باعث می شود مخاطب مفهوم و محتوای اصلی تبلیغ را درک نکند. اما کاربری که اینترنت و فضای مجازی را دنبال می کند، با حواس جمع، وقت بیشتری را خواهد گذاشت و محتوای اصلی تبلیغ را کاملا درک می کند.
تبلیغات محبوب و هدفمند
یکی از نکات مهم برای ایجاد یک تبلیغ محبوب و خلاقانه که باید رعایت کرد، تجربه و شناخت است که بسیار مهم است.تجربه و شناخت در تبلیغات به این معنی است که چه تبلیغی، با چه هدفی، در چه بازاری و چه محتوا و مفهومی باید انجام شود. برای بهتر انجام این نوع تبلیغات باید از یک مشاور تبلیغاتی که سابقه و شناخت خوبی در این حوزه دارد راهنمایی بگیریم و تبلیغات مجازی خود را هدفمند کنیم.
نکات مهم تبلیغات در فضای مجازی
از نکات مهم در رابطه با تبلیغات فضای مجازی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
ارتباط متقابل کاربران وجود دارد.
تاثیری که تبلیغات در فضای مجازی خواهد گذاشت، در دنیای واقعی نمی گذارد.
از جنبه مادی، تبلیغ در فضای مجازی تا حدودی ارزانتر است نسبت به دنیای واقعی.
امکان چند رسانه ای در تبلیغات مجازی وجود دارد مثل اسـتفاده از فیلم و تصویر…
تعداد پست هایی که در شبکه اجتماعی گذاشته می شود تا حد زیادی بر روی کاربر تاثیر می گذارد.
آمار تعداد کسانی که در فضای مجــازی و شبکه های اجتماعی عضو می شوند روز به روز متغیراست.
انواع تبلیغات در فضای مجازی
تبلیغات در فضای مجازی تنوع و گستردگی فراوانی دارد،شامل:
تبلیغات نمایشی
تبلیغات معرفی اسپانسر
تبلیغات از طـریق ایمـیـل
تبلیغات از نوع رپورتاژ آگهی
تبلیغات از طریق اپلــیکیشن
تبلیغات از طریق بهینه سازی موتور جستجو (SEM)
تبلیغات بنری، تبلیغات در موتورهای جستجو که براساس کلـیک کردن (CPC|PPC) می باشد.
کدام روش تبلیغات در اینترنت مناسب تر است؟
روش های متفاوت تبلیغات در فضای مجازی در بالا بیان شده است. استفاده از هریک از روش ها وابسته به نوع تصمیم و هدف شما می باشد. برای نتیجه گیری از روشی که انتخاب می کنید با برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. نوع برنامه ریزی شما باید برنامه ریزی تبلیغاتی باشد. لازم به ذکر است برنامه ریزی هر مجموعه با مجموعه دیگر متفاوت است حتی اگر هدف های یکسانی داشته باشند. برای برنامه ریزی صحیح باید بازار کار، اهداف مسئولان پروژه، بودجه نهایی، مخاطبان و مشتریان مورد نظر مشخص شوند. معمولا موفقیت و پیشرفت هر مجموعه وابسته به برنامه ریزی تبلیغاتی آن ها می باشد. برنامه تبلیغاتی باید توسط تیمی حرفه ای و مجرب طراحی و انجام شود تا هم اهداف مجموعه را در بر داشته باشد و هم موفقیت شما را تضمین کند.
اهمیت تبلیغات اینترنتی در چیست؟
تبلیغات دیگر بخش جدا نشدنی از زندگی روزمره ما شده است به طوری که وارد هر سایتی که شوید بخشی از آن با تبلیغات اشغال شده است. در فضاهای شهری، مجلات و روزنامه ها به صورت فراوان تبلیغات مشاهده می شود. این مسئله چالش های زیادی را برای مالکان کسب و کار ها و برند ها به منظور بیشتر دیده شدن به وجود آورده است. و مبحث اصلی اینگونه است که تبلیغات را از کجا شروع کنیم و چگونه آن را پیش ببریم که هزینه ای معقول و متناسب با بودجه صرف شود و آن هزینه با جذب مشتری و ارائه محصول و خدمات با مقداری سود به ما بازگردد.
تبلیغات در فضای مجازی چگونه انجام می شود؟
تبلیغات در اینستاگرام: نوع این تبلیغات بازدیدی و ویدیویی می باشد و شما به میزان افزایش بازدید یا جذب فالوری که داشتید هزینه می پردازید. بدین منظور شما برا گسترش حرفه خود و جذب مخاطب از پیج های پربازدید و اینفلوئنسر ها در خواست گذاشتن تبلیغ می کنید.
تبلیغات در تلگرام: این نوع تبلیغات بازدیدی بوده و برای تبلیغات در تلگرام می توانید به کانال های پر بازدید تلگرام پیشنهاد تبلیغ بدهید و برای هر بازدید معین مبلغی را تعین کنید. بدین منظور با به توافق رسیدن با چند کانال پیوسته می توانید تبلیغات خود را در فضای مجازی منتشر کنید.
تبلیغات نمایشی(CPM):وب سایتی که می خواهد محصول خود را معرفی و تبلیغ کند با طراحی یک بنر تبلیغاتی و همچنین اجاره ی محلی که بنر در آن قرار می گیرد در (سایت های شلوغ و پربازدید) از روش CPM استفاده می کند.
تبلیغات از نوع رپوتاژ آگهی: این نوع تبلیغ به صورت یک مقاله ظاهر می شود در فضای مجازی. به این صورت که یک مقاله ای که شامل مطالب دانشی و علمی است در سایت بارگذاری می شود به طوری که مخاطب متوجه نمی شود که جنبه تبلیغاتی دارد برای اطلاعات بیشتر ازرپورتاژ آگهی روی لینک کلیک کنید.
تبلیغات موتورجستجو SEM: یک روش پربازده روش SEMدقیقا بر عکس سئو یا همان بهینه سازی محتوای درون سایت است. یعنی در روش SEM پرداخت هزینه صورت می گیرد ولی در روش سئو، هیچ هزینه و پرداختی صورت نمی گیرد.
تبلیغات از طریق اپلیکیشن: تبلیغاتی که با پرداخت هزینه ای مشخص، تولید و ساخته می شود و مخاطب با استفاده و کارکرد با آن برنامه یا اپ، همزمان تبلیغ از طریق پخش یک ویدئو دیده می شود تبلیغات اپلیکیشین گفته می شود.
تبلیغات معرفی اسپانسر: در این نوع تبلیغات، هنگام پخش ویدئو، در ابتدای پخش آن بصورت یک ویدئوی کوتاه یا یک عکس برای معرفی اسپانسر(حمایت کننده مالی) پخش خواهد شد.
تبلیغات کلیکی (PPC):تبلیغات کلیکی در هر نوع کسب و کار با توجه به قرداد تعیین شده، به ارزش هر کلیکی که بر روی لینک یا بنری که در نهایت منتهی به وب سایت آن می شود، یک مبلغ و دستمزدی به سایت لینک دهنده پرداخت می شود.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی:بازاریابی شبکه های اجتماعی SMMیا Social Media Marketing یکی از روش های موثر برای جذب مشتری هدفمند می باشد.
تبلیغات ایمیل مارکتینگ:ایمیل مارکتینگ یا تبلیغات از طریق ارسال ایمیل، یک روش بسیار جدید و هوشمند برای خلق تبلیغات و بازاریابی و یک کار هدفمند است.
برای دیده شدن کسب و کار خودتون تبلیغات هدفمند فضای مجازی رو جدی بگیرید.برای موفقیت کسب و کار خودتون از مشاورین آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- تفاوت بازاریابی و تبلیغات
- تفاوت بین تبلیغات سنتی و تبلیغات دیجیتال
- نقش تبلیغات در کسب و کار
- تبلیغات هدفمند چیست؟
برچسب ها: آمایش سلامت سرزمین ، تبلیغات ، تبلیغات انلاین ، تبلیغات فضای مجازی ، تبلیغات اینترنتی