بازاریابی درونگرا چیست؟
بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) رویکردی برای جذب مشتریان از طریق محتوا و تعاملات مرتبط و مفید است. با استفاده از بازاریابی درون گرا یا ربایشی مشتریان بالقوه، شما را از طریق کانال هایی مانند وبلاگ، موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی پیدا خواهند کرد. بازاریابی ربایشی از طریق خلق محتواهایی برای رفع مشکلات و نیازهای مشتریان مورد نظر شما، مشتریان بالقوه واجد شرایط را جذب نموده و برای کسب و کارتان اعتماد و اعتبار خلق می کند.
بازاریابی درونگرا چیست؟
بازاریابی درونگرا یا اینباند مارکتینگ به معنای ایجاد راهحلها و فرصتها برای مخاطبان و مشتریان شما است؛ به گونهای که هم روی کسبوکار شما و هم مشتریان تاثیر مثبت بگذارد.در بازاریابی درونگرا مشتریان تنها رباتهایی نیستند که محصول/خدمت باید به آنها فروخته شود؛ بلکه انسانهایی با انواع نیازها و مشکلات هستند و وظیفه کسبوکار شما این است که این مشکلات را برای آنها حل کند. در بازاریابی درونگرا باید تلاش کنید تا محتوا و مفهوم مناسب را که به صورت کامل برای موتورهای جستجو و شبکههای اجتماعی بهینهسازی شده، با توجه به پرسونای مخاطب ایدهآل، در زمان و مکان درستی به مشتریان بالقوه خود عرضه کنید. در این نوع بازاریابی مهمترین بخش پیدا کردن محتوای مناسبی است که به خوبی مخاطبانتان را درگیر میکند و آنها را ترغیب میکند تا وارد قیف فروش کسب و کارتان شوند. این اتفاق به مرور زمان و با استفاده از فرستادن پیامهای شخصیسازی شده، ایمیلها، شبکههای اجتماعی و راههای متعدد دیگری که برای تبلیغات وجود دارد ممکن خواهد شد.
مزیت های بازاریابی درونگرا
بازاریابی درونگرا همواره تلاش میکند تا مشتریهای درست و مناسبی را برای کسب و کار پیدا کند و در ادامه با برقراری ارتباطی عمیق و ایجاد لذت آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کند. بیشتر روشهای بازاریابی سنتی دیگر کارایی خود را از دست دادهاند و مشتریهای مدرن را به اندازه کافی ترغیب نمیکنند.
برای همین است که بازاریابی درونگرا در سالهای گذشته هر روز محبوبتر از دیروز شده و در تلاش است تا با ارائه راهکارهای به روز، مشکلات روشهای سنتی را به خوبی حل کند.
ایده بازاریابی درونگرا این است که چیزی را بدون اینکه «بفروشد» به فروش برساند! در واقع مشتریهای شما به دلیل نیاز خود محصول شما را خریداری میکنند. اهمیت این موضوع زمانی مشخص میشود که بدانید در دنیای امروز دیگر آدمها به دنبال خرید یک محصول نیستند! بلکه هدف ما از خرید هر محصولی، کسب یک «تجربه» تازه است.
در بازاریابی درونگرا ما تنها اطلاعات مورد نیاز مخاطبان را در اختیارشان قرار میدهیم و این کار باعث رشد برند ما و شناخته شدن کسب و کارمان به عنوان رهبری متفکر در ذهن مخاطبان میشود.
موضوعات اساسی در بازاریابی درونگرا
تولیدمحتوا و توزیع: محتوای هدفداری تولید کنید تا پاسخگوی نیازها و سوالات اساسی مشتریان و مشتریان بالقوه باشد و سپس آن محتوا را به شکل گسترده به اشتراک بگذارید.
شخصی سازی: محتوای خود را متناسب با نیازها و خواسته های بازدیدکنندگان سفارشی سازی کنید. با آموختن مسایل بیشتر درباره مشتریان بالقوه خود در طول زمان، بهتر می توانید پیام هایتان را مطابق با نیازهای خاص آنان شخصی سازی کنید.
چند کاناله: اینباند مارکتینگ ذاتا چند کاناله است چون به مردم در جایی که حضور دارند نزدیک می شود و این از طریق کانال مشخصی در جایی که آنها می خواهند با شما در تعامل باشند، صورت می گیرد.
یکپارپچگی: تولید محتوا، انتشار و ابزار تجزیه و تحلیل همه و همه، مانند اجزای یک ماشین کار می کنند و امکان تمرکز بر انتشار محتوای درست در مکان و زمان درست را به شما می دهند. با انتشار محتوای درست در زمان و مکان درست، بازاریابی شما مرتبط و برای مشتریانتان مفید خواهد بود نه عذاب آور.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکزآمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- بازاریابی محتوا یا content marketing
- بازاریابی از نگاهی متفاوت
- بازاریابی انبوه چیست؟
- بازاریابی چریکی چیست؟
- بازاریابی شبکه ای چیست؟
برچسب ها: بازاریابی ، بازاریابی محتوا ، بازاریابی دیجیتال ، بازاریابی چریکی ، بازاریابی اینترنتی ، بازاریابی وب ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مرکز مشاوره در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، بازاریابی ایمیلی ، بازاریابی دیجیتالی ، بازایابی شبکه ای ، بازاریابی درونگرا