- ارسال شده در ۱۴۰۱ فروردین ۲۱ ساعت ۱۹:۲۲
- توسط کارشناس
- ۰ نظر
- در شتابدهنده » اشتغال و کارآفرینی
دیجیتال مارکتر کیست؟
امروزه با گسترش دنیای وب کسبوکارهای زیادی به فکر راهاندازی برند خود در دنیای دیجیتال افتادهاند. زیرا از تاثیر و قدرت شبکههای اجتماعی بر روی بازاریابی، فروش محصولات و خدمات بر روی مخاطبان خود باخبر هستند. این افراد با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ میتوانند بر میزان رشد موفقیت و جذب مشتریان خود بیافزایند.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
بازاریابی در دو دسته سنتی و دیجیتال قرار گرفته است که در روش سنتی، بازاریابی از طریق تبلیغات کاغذی مانند روزنامهها، مجلات و بروشورها و یا تماس تلفنی صورت میپذیرد. بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ نوعی از بازاریابی است که با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از رسانههای ارتباط جمعی شکل گرفته است. در این روش از بازاریابی، از تمامی ظرفیتها و کانالهای موجود در دنیای دیجیتال برای معرفی محصولات به مشتریان استفاده میشود که تأثیر بسزایی در فروش و موفقیت کسبوکارهای مختلف دارد. این روزها اگر به اطراف خود نگاه کنیم، افراد زیادی را در حال استفاده از اینترنت و فضای دیجیتال مشاهده میکنیم. دنیای دیجیتال و شبکههای اجتماعی، آنقدر بر زندگی افراد تاثیر گذاشته است که دیگر دنیای بدون اینترنت را نمیتوان تصور کرد. این گستردگی استفاده از اینترنت و ابزارهای دیجیتال از نگاه تجارت برای مدیران کسبوکارها میتواند فرصت بسیار مناسبی باشد.در واقع بازاریابی دیجیتال مزیتهای بسیار زیادی، هم برای خریدار و هم برای فروشنده دارد که باعث رشد و موفقیت بسیار زیادی میشود.
دیجیتال مارکتر کیست؟
باید بدانید افراد زیادی به دنبال یادگیری مهارتها و ابزارهای این نوع از بازاریابی میباشند. در واقع دیجیتال مارکتر کسی است که آموزشهای لازم را برای کار با دیجتال مارکتینگ فرا میگیرد و به بهترین شکل ممکن با استفاده از استراتژیهای لازم، آن را اجرا میکند. یک دیجیتال مارکتر میکوشد تا در ارتقای یک کسبوکار نقش مهمی داشته باشد. از اینرو به کسب دانش مهارتهایی نیاز دارد که مسیر پیشرفت او را هموار کنند. برای اینکار کافیست از منابع معتبر و آموزشهای موجود در این زمینه بهره ببرد. همچنین ابزارهای رایگان بسیاری وجود دارد که به عنوان یک دیجیتال مارکتر برای هر نوع از بازاریابی نیازمند به استفاده از آن هستید.
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
تبلیغات کلیکی: تبلیغات کلیکی را به عبارت دیگر «پرداخت به ازای کلیک» عبارتی کلی است که به نوعی از دیجیتال مارکتنیگ اشاره دارد که در آن، به ازای کلیکهای هر کاربر بر روی تبلیغ، پولی پرداخت میشود.
تبلیغات موتور جستجو:تبلیغات موتور جستجو یکی از بهترین راهها برای جذب مخاطب و تبدیل آنها به مشتری وفادار است که به شکلی فعالانه در جستجوی کالا یا خدماتی مشابه با کسبوکار شما هستند.
سئو و بهینه سازی: اگر سرمایه کافی برای تبلیغات موتور جستجو را در اختیار ندارید، این امکان وجود دارد تا از روشهای «سئو» کمک بگیرید تا رتبه نوشتههای شما در گوگل بیشتر شود. در نتیجه، نیازی به پرداخت کلیکی نخواهید داشت. اما ممکن است مدت زمان بیشتری صرف شود تا مطالب شما رتبه بهتری کسب کنند.
بازاریابی شبکه های اجتماعی: تبلیغات در شبکههای اجتماعی از آنجایی اهمیت دارد که سبب میشود مخاطبانی که با کسبوکار آشنایی ندارند، از این راه با شما آشنا شوند و ارتباط برقرار کنند و در عین حال، هزینه کمتری را نیز پرداخت کنید.
بهینه سازی نرخ تبدیل: بهینهسازی نرخ تبدیل یا “CRO” فرآیندیست که افزایش بازدیدکنندگان از وبسایت شما را بر اساس فعالیتی خاص افزایش میدهد. از میان این فعالیتها میتوان به پر کردن فرمها و مواردی از این دست اشاره کرد.
بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا یا “Content Marketing” نیز در دیجیتال مارکتینگ استفاده گستردهای دارد. بازاریابی محتوا تمامی داراییهای دیجیتال مارکتینگ برای تشکیل آگاهی از برند یا افزایش کلیک و فروش را شامل میشود.
تبلیغات بومی: به طور قطع برای شما هم پیش آمده است که پس از خواندن مطلبی، در انتهای صفحه، مقالات مختلفی برای مطالعه به شما پیشنهاد شده باشند. به این روش، “تبلیغات بومی” میگویند. بسیاری از تبلیغات بومی در دسته بازاریابی محتوا قرار میگیرن. به این خاطر که از محتوای تولیدشده برای جذب کلیک استفاده میکنند.
بازاریابی ایمیلی: بازاریابی ایمیلی را میتوان قدیمیترین روش دیجیتال مارکتینگ به شمار آورد که همچنان پر قدرت به کار خود ادامه میدهد. بیشتر افرادی که یک دیجیتال ماکتر بهحساب میآیند، به طور معمول از بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ فروشها و رویدادهای ویژه خود استفاده میکنند. در این روش با استفاده از ایمیلهای مخاطبان کسبوکار، میتوانید جامعه بزرگی از مشتریان را تشکیل بدهید تا بتوانید با ارسال ایمیل با آنها در ارتباط بوده و پیام موردنظر را به دست آنها برسانید.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
- مقایسه و بررسی دیجیتال مارکتینگ و برندینگ دیجیتال
- تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی
- تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی چیست؟
- چرا دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها ضروری است؟
- ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
- استراتژی های دیجیتال مارکتینگ
- انواع دیجیتال مارکتینگ
برچسب ها: بازاریابی محتوا ، ایمیل مارکتینگ ، بازاریابی دیجیتال ، دیجیتال مارکتینگ ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، بازاریابی ایمیلی ، مشاور دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی دیجیتالی ، دیجیتال مارکتر