وظایف مشاور بازاریابی و فروش چیست؟
بازاریابی در دنیای متغیر امروز، دیگر تنها یک مفهوم کلی نیست، بلکه مجموعه ای از تاکتیک ها و تکنیک های هدفمند برای ایجاد بازار برای محصولات می باشد. بازاریابی اثربخش، نتیجه به کارگیری صحیح روش ها و منابع می باشد.اگر یک شرکت بتواند با برنامه های مدون و هوشمندانه بازاریابی که کم رین هزینه ها را دارد، فروش خود را بهبود ببخشد، موفقیتی قابل توجه به دست آورده است. برای اجرای برنامههای بازاریابی نیاز به یک تیم حرفهای است. برخی از شرکتها میتوانند نیازهای حوزه بازاریابی خود را به تنهایی فراهم کنند اما این شرکت ها دارای دپارتمانهای بزرگ بازاریابی هستند که هر کدام از آنان تخصص های بسیار ویژهای دارند و در قالب یک کار تیمی کاملا هماهنگ خروجیهای مطلوبی را به وجود میآورند. تعداد کمی از سازمانها منابع، تخصص و زمان مورد نیاز را برای همگام شدن با روندهای بازاریابی و بهینهسازی استراتژیهای خود را در اختیار دارند. حتی شرکتهای بزرگ با سرعت زیاد تغییرات در بازاریابی دیجیتال دست و پنجه نرم میکنند و ممکن است به کمک یک شرکت مشاوره نیاز داشته باشند.
بازاریابی و فروش چیست؟
بازاریابی و فروش دو مفهوم جدا از هم هستند. با این حال هر دو بسیار مهم بوده و با تکمیل یکدیگر مسیر موفقیت یک کسب و کار را هموار میکنند. برای کسب و کارهای بزرگ داشتن یک مدیر جهت ایجاد هماهنگی بین دو تیم بازاریابی و فروش ضروری است. در کسب و کارهای کوچک نیز شاید تیم فروش و بازاریابی معنی واقعی خود را نداشته باشید اما همکاری یک متخصص فروش و یک متخصص بازاریابی در کنار هم میتواند کسب و کار کوچک را به کسب و کاری بزرگ تبدیل کند.اگر کسب و کار کوچکی داشته باشید بازاریابی و فروش تا حد زیادی به یکدیگر نزدیک هستند. اما برای کسب و کارهای بزرگ بازاریابی و فروش و تکنیکهای آنها کاملا با هم متفاوت است. اما فرقی ندارد کسب و کار کوچکی دارید یا بزرگ! بهتر است با بازاریابی و فروش به صورت دقیق و علمی آشنا شوید.
بازاریابی و فروش چه تفاوتی باهم دارند؟
بازاریابی و فروش با یکدیگر تفاوت دارند. اگر بخواهیم بسیار ساده توضیح دهیم بخش فروش روی فروش فعلی محصولات و خدمات تمرکز دارند در حالی که بخش بازاریابی به دنبال افزایش فروش، برندینگ و حفظ مشتریان قبلی هستند. با توجه به این موضوع بخش بازاریابی تمرکز بیشتری روی رشد مخاطبان، مشتریان و در نهایت افزایش فروش دارند. در بخش فروش تیم باید محصول یا خدماتی را که در حال حاضر موجود است فروخته و تبدیل به پول کنند. البته شاید در تعریف این کار ساده به نظر برسد اما متقاعدسازی مشتری و جلب اعتماد آنها به هیچ وجه راحت نیست. پس وظایف بخش فروش بیشتر بر تعامل نزدیک با مشتری است و دید کوتاه مدتی به فروش نهایتا فصلی دارند.
شرکت های مشاور بازاریابی چه کمکی به ما می کنند؟
کار با یک شرکت مشاور بازاریابی به شما امکان دسترسی مستقیم به تیمی از متخصصان را میدهد که تمام روز و هر روز را با مسائل بازاریابی و تبلیغات میگذرانند. مشاوران بازاریابی میدانند که چگونه هر بخش از استراتژی بازاریابی شما بر عملکرد شما تأثیر می گذارد. آنها میتوانند تلاشها و امور بازاریابی شما را برای دستیابی به نتایج بهتر اصلاح و بهبود ببخشند. مشاوران بازاریابی در بسیاری از عوامل تعیین کننده موفقیت بازاریابی ، از جمله موارد زیر وارد می شوند:
بازاریابی استراتژیک
مدیریت پروژه
توسعه شخصی
بازاریابی دیجیتال
توسعه وب سایت
تولید محتوا و تهیه ابزار بازاریابی
کنترل پروژه بازاریابی
عملیات بازاریابی
تجزیه و تحلیل عملکرد
فروش
وظایف مشاور بازاریابی و فروش چیست؟
یک مشاور بازاریابی یا یک شرکت مشاوره بازاریابی خدمات متنوعی ارائه میدهند. شرکت ها و کسب و کارها میتوانند براساس نیازمندی خود یک خدمت یا یک گروه از خدمات را انتخاب کنند.
تحقیقات بازار: اولین اقدام یک مشاوره بازاریابی مطالعه کسب و کار و بازار هدف آن است. یک مشاوره بازاریابی خوب سعی خواهد کرد، قبل از هر فعالیتی با مشاغل شما و بازاری که در آن فعالیت میکنید، آشنا شود. البته در این زمینه اما و اگرهای زیادی وجود دارد. مواردی مانند پیچیدگی کسب و کار شما، انتظارات شما از مشاوره بازاریابی، میزان بودجه اختصاص یافته به این فعالیت ها و … می تواند در کیفیت و کمیت فعالیتهای این مرحله تأثیر بگذارد. گاهی اوقات یک شرکت با خواسته های خاص و ساده مانند کسب رتبه در یک کلمه کلیدی خاص، طراحی سایت و یا یک موضوع از پیش تعریف شده می خواهد که در این شرایط، تحقیقات بازار و بررسی کسب و کار معمولا نیاز نیست.
تدوین استراتژی و برنامه ریزی: این بخش به نسبت بخش قبلی می تواند پیچیده یا ساده باشد. تدوین استراتژی بازاریابی و برنامه بازاریابی اصلیترین وظیفه یک فعالیت سطح کلان بازاریابی است. یک استراتژی و برنامه بازاریابی مطلوب، دقیق و خلاقانه میتواند تاثیر به سزایی در موفقیت یک کسب و کار داشته باشد و بالعکس یک استراتژی و طرح بد میتواند باعث ورشکستگی یک شرکت شود، چرا که ممکن هزینههایی صرف شود که هیچ بازگشتی نداشته باشد. بنابراین بسیار مهم است که مشاور بازاریابی خود مناسب کسب و کارتان را انتخاب کنید. اولین شرط یک استراتژی بازاریابی موفق این است که باید متمرکز باشد تا به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید، سرنخهای مشتری بالقوه را به دست آورید و نرخ تبدیلهای مناسبی برای قطعی شدن فروش بسازید. مشاوران بازاریابی میتوانند برنامه بازاریابی، کمپین یا استراتژی موفق ایجاد کنند که بر اساس ویژگیهای صنعت، تجارت و پایگاه مشتری زرگتری توجه نماید.
شما ساخته شده است.
تدوین فرآیندهای سازمانی و چینش ساختار سازمانی بازاریابی و فروش: یکی از کارهایی که یک مشاور بازاریابی خوب برای سازمان شما می تواند انجام دهد این است که سازمان شما را به شکل مناسبی برای فعالیت های پیوسته و پروژه ای بازاریابی شکل دهد. این بدین معنی است که یک مشاوره بازاریابی زیرساخت مناسب انجام بهینه وظایف حوزههای بازاریابی و فروش فراهم میکند. باید توجه کرد که در تدوین فرآیندهای سازمانی و ساختار سازمانی حوزه بازاریابی و فروش مراحل مختلفی وجود دارد. اولین قدم برای آن درک درست از سابقه فعالیتهای شرکت است.
نظارت برای اجرای برنامه های بازاریابی و فعالیت های سازمان: پس از تدوین طرح بازاریابی از سوی مشاور بازاریابی، بایستی که این برنامه بصورت دقیق و با جزئیات پیاده سازی شود. یک مشاور بازاریابی خوب نقش مدیر ارشد سازمان را در نظارت بر فعالیت های جزئی بازاریابی به عهده میگیرد تا او بتواند به مسائل بزرگتری توجه نماید.
تهیه محتوا و ابزار بازاریابی: دنیای امروز دنیای محتوا است. هر چیزی که میخواهد به فروش برسد باید دلایل قانع کنندهای برای متقاعد کردن مشتریان داشته باشد. این دلایل در محتوای ابزار بازاریابی همراه با جلوههای بصری قرار میگیرد تا بیشترین تاثیر را بر مخاطب داشته باشد. یک شرکت مشاوره بازاریابی کار درست با انجام این وظیفه کمک شایانی به شرکت در جهت تقویت زیرساختهای بازاریابی خود میکند.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- تکنیکهای بازاریابی و فروش برای تبدیل شدن به یک بازاریاب موفق
- بازاریابی از نگاهی متفاوت
- استراتژی بازاریابی
برچسب ها: آمایش سلامت سرزمین ، بازاریابی ، اشتغال ، کسب و کار ، بازاریابی محتوا ، بازاریابی دیجیتال ، بیمه بیکاری ، رشت ، بازاریابی چریکی ، استخدام ، کسب و کار اینترنتی ، بازاریابی اینترنتی ، کسب و کار آنلاین ، فروش و بازاریابی ، بازاریابی وب ، مشاور بازاریابی ، کاریابی کارآفرین ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، بازاریابی ایمیلی ، بازاریابی دیجیتالی ، بازاریابی درونگرا ، صاحبان کسب و کار ، مدیریت بازاریابی ، بازاریابی مستقیم ، بازاریابی چندسطحی ، بازاریابی شبکه ای ، خلاقیت در کسب و کار ، مشاوره بازاریابی ، مشاوره رایگان ، اشتغال زایی ، اشتغال خانگی ، کار گیلان ، فرصت شغلی ، کاریابی رشت استان گیلان ، باشگاه کار آفرین ، کاریابی ، کاریابی رشت ، پیشخوان اداره کار ، رشت گیلان ، کار ، جویای کار ، استخدام رشت ، اخلاق حرفه ای ، مشاوره شغلی ، کارفرما ، کارفرمایان ، تنظیم دادخواست ، دفاعیه ، پیشکار ، کارگر ، بازاریابی برند ، بازاریابی محصول ، بازاریابی انبوه ، برنامه بازاریابی ، طرح بازاریابی