وظایف و کار مدیر کنترل پروژه چیست؟
گاهی، علیرغم تلاش فراوان و نیت خوب، بسیاری از سازمانها، متوجه میشوند که پروژههای بزرگ خود را بنا به دلایلی از دست داده و روند مناسبی در پیشبرد آنها ندارند. دلایل مختلفی منجر به این امر میشوند از جمله، خوشبینی متعصبانه، خطاهای تخمینی، دادههای ناکافی و... در اینجا است که اهمیت وجود مدیر کنترل پروژه ، مشخص میشود.مدیر کنترل پروژه به عنوان مشاور فعالیت کرده و به برنامهریزی و طراحی فرآیندها و منابع کمک میکند. این مدیر عملکرد را کنترل میکند تا از کارایی اطمینان حاصل شود.
مدیر کنترل پروژه کیست وچه وظایفی دارد؟
به عنوان مدیر کنترل پروژه شما باید انواع پروژه های کسب و کار را برنامه ریزی و مدیریت کرده و از به موقع انجام شدن و مطابق بودجه پیش رفتن آنها مطمئن باشید. مدیر پروژه می تواند در صنایع مختلف با میزان ریسک متفاوت از پروژه های تولید کامپیوتر یا نرم افزار تا نظارت بر پروژه های بزرگ ساخت و ساز کار کند.
همچنین کار مدیر کنترل پروژه برنامهریزی و هدایت پروژه در چهارچوب زمان، هزینه و کیفیت لازم برای ایجاد نتایج مشخص آن است.مدیر کنترل پروژه فعالیتهای برنامهریزی، سازماندهی، نظارت بر اجرا و هدایت را بر عهده دارد و سعی دارد تا با استفاده درست از منابع، نتایج مشخص و مورد انتظار را با هزینه توافقشده در موعد درست خود تحویل دهد. به بیان دیگر مدیر کنترل پروژه با به کارگیری دانش، مهارت ها، ابزار و تکنیک های لازم در اداره جریان اجرای فعالیت ها، به رفع نیازها و انتظارات متولیان از اجرای پروژه کمک می کند. مدیر کنترل پروژه در اجرای این مهم از دو بازوی قدرتمند برنامهریزی و کنترل بهره میگیرد. مدیر پروژه باید برای زمانبندی، هزینه یابی و تحلیل ریسک های پروژه از نرم افزارهای مرتبط استفاده کند و امروز کامپیوتر از مهم ترین ابزار در دست هر مدیر پروژه است.
کنترل پروژه چیست؟
کنترل پروژه فرآیندی برای جمعآوری و موشکافی دادههای پروژه است تا هزینهها و برنامهها در مسیر خود نگه داشته شوند. وظایف کارشناسان کنترل پروژه شامل شروع،برنامه ریزی،نظارت و کنترل،برقراری ارتباط و برنامه زمانبندی پروژه است. در حقیقت، فرآیندی تکراری برای اندازهگیری وضعیت روژه، پیشبینی نتایج احتمالی بر اساس آن اندازه گیریها و سپس بهبود عملکرد پروژه در صورت پذیرفتنی نبودن نتایج پیشبینیشده است.
مدیر کنترل پروژه چه وظایفی بر عهده دارد؟
تحلیل و ترسیم نیازها و خواسته های مورد نظر مشتری یا کارفرما به منظور ایجاد زبان مشترک بین تمامی ذی نفعان پروژه و امکان توافق بر روی نتایج و دستاوردهای انجام پروژه
توافق در خصوص زمانبندی ها، هزینه ها و منابع مورد نیاز بر اساس طرح اولیه
شکستن پروژه به مراحل مختلف و تهیه طرح و برنامه زمانبندی دقیق برای رسیدن به اهداف هر مرحله
انتخاب و هدایت تیم پروژه
مذاکره با پیمانکاران و تامین کنندگان مواد و خدمات
اطمینان یافتن از انجام به موقع هر مرحله از پروژه و مطابق با بودجه و استانداردهای کیفیت بودن آن
گزارش مرتب پیشرفت پروژه به مدیران ارشد یا مشتری
مدیریت ریسک برای جلوگیری از تاخیر در پروژه
برای کسب اطلاعات بیشتراز مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
برچسب ها: مدیریت ارتباط با مشتری ، اشتغال ، کارآفرین ، کسب و کار ، بیمه بیکاری ، رشت ، مدیران ، استخدام ، پروژه ، تامین مالی پروژه ، مدیریت ، مدیریت استراتژیک ، کاریابی کارآفرین ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، مدیریت برند ، مدیریت سرمایه ، مدیریت ریسک ، مدیریت بازاریابی ، مشاوره رایگان ، اشتغال زایی ، اشتغال خانگی ، کار گیلان ، مدیریت استراتژیک برند ، فرصت شغلی ، کاریابی رشت استان گیلان ، کاریابی ، کاریابی رشت ، پیشخوان اداره کار ، باشگاه کارآفرین ، رشت گیلان ، کار ، جویای کار ، استخدام رشت ، اخلاق حرفه ای ، مشاوره شغلی ، کارفرما ، کارفرمایان ، تنظیم دادخواست ، دفاعیه ، پیشکار ، کارگر ، مدیر مارکتینگ ، مدیریت فرآیند کسب و کار ، مدیریت بحران های مالی ، مدیریت مالی ، کاریابی الکترونیک ، کارمند ، مدیرمالی ، مدیر بازاریابی ، مدیر تولید ، مدیر کنترل پروژه