همین الان با کارشناس آموزش مرکز تماس بگیرید ! ۳۲۵۸۳۳۵۰ ۰۱۳

مقالات کاربردی (صفحه ۲۶)

تخریب خلاق چیست؟

تخریب خلاق چیست؟

تخریب خلاق به فرایندی اطلاق می‌شود که نشان می‌دهد چگونه نظام سرمایه‌داری به تغییر مداوم ساختار اقتصاد می‌انجامد.

ادامه ی مطلب
بوم مدل کسب و کار چیست؟

بوم مدل کسب و کار چیست؟

بوم مدل کسب و کار یا Business Model Canvas ابزار مدیریتی و کارآفرینانه استراتژیک است که به شما اجازه می‌دهد مدل کسب و کار خود را توصیف، طراحی و اختراع کرده یا آن‌را به چالش طلبیده و یا تغییر (چرخش:Pivot) دهید.

ادامه ی مطلب
چگونه موفقیت استارتاپ خود را اندازه می‌گیرید؟ با OKR آشنا شوید

چگونه موفقیت استارتاپ خود را اندازه می‌گیرید؟ با OKR آشنا شوید

محاسبه رشد از جمله فاکتورهایی است که برای موسسان و صاحبان استارتاپ‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

ادامه ی مطلب
اصول تیم سازی استارتاپ ها

اصول تیم سازی استارتاپ ها

استارت‌آپ‌ها برای تبدیل شدن به یک کسب و کار موفق، باید دارای مجموعه‌ای از متخصصین قوی، با انگیزه باشد. فرآیند تیم‌سازی درست و اصولی، برگ برنده یک کسب و کار است که رسیدن به قله موفقیت را تضمین می‌کند. درواقع افراد در تیم استارت‌آپی، فرهنگ ارزش‌ها و استخوان‌بندی این کسب و کار را تشکیل می‌دهند. پس ...

ادامه ی مطلب
روند تجاری‌سازی ایده‌ها

روند تجاری‌سازی ایده‌ها

مراحلی که از زمان خطور یک فکر به ذهن تا تبدیل آن به ایده‌ای قابل اجرا و تجاری طی می‌شود روندی است که با صرف زمان و هزینه و سنجش حداکثر جنبه‌های احتمالی، نهایتاً می‌تواند به نتیجه‌ موفقی برسد که دوام داشته باشد.

ادامه ی مطلب
بازاریابی چریکی و اصول پیاده‌سازی آن در کسب‌وکارها

بازاریابی چریکی و اصول پیاده‌سازی آن در کسب‌وکارها

برخلاف تصور اکثر افراد که فکر می‌کنند خلاقیت تنها عنصر بازاریابی چریکی است، بدون درنظرگرفتن نکات مهم و اصول این روش، خلاقیت نیز تأثیرگذاری لازم را نخواهد داشت.

ادامه ی مطلب
اشتباهات حقوقی رایج استارتاپ ها

اشتباهات حقوقی رایج استارتاپ ها

همیشه شاهد بسیاری از اشتباهات حقوقی توسط کارآفرینان و بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها بوده ایم که به دفعات این اشتباهات و عدم اطلاعات دقیق قانونی، مشکلات زیادی را برای استارتاپ ها ایجاد کرده است که در بعضی موارد به منحل شدن آنها نیز انجامیده است.

ادامه ی مطلب
استارتاپ و اصطلاحات آن

استارتاپ و اصطلاحات آن

افرادی که با استارتاپ‌ها درگیر هستند معمولا از اصطلاحات خاصی برای بیان مقاصد خود استفاده می‌کنند. در ادامه به معرفی چند نمونه از این اصطلاحات می‌پردازیم.

ادامه ی مطلب
بوت استرپ (bootstrap) در حوزه کسب و کار به چه معناست؟

بوت استرپ (bootstrap) در حوزه کسب و کار به چه معناست؟

در شرایطی که بسیاری از افراد رویای راه اندازی کسب و کار با جذب سرمایه‌های کلان را دارند، بوت استرپینگ نگرش متفاوتی را دنبال می‌کند.

ادامه ی مطلب
چگونه به عنوان یک استارتاپ مستقل به کار خود ادامه دهیم

چگونه به عنوان یک استارتاپ مستقل به کار خود ادامه دهیم

امروزه اکثر استارتاپ‌های موفق پس از مدتی توسط شرکت‌های بزرگ خریداری می‌شوند. برای مقاومت در برابر ادغام با یک شرکت بزرگ، راه حل‌هایی وجود دارد.

ادامه ی مطلب
مراحل A و B و C سرمایه‌گذاری در دنیای استارتاپی

مراحل A و B و C سرمایه‌گذاری در دنیای استارتاپی

گسترش فرهنگ کسب و کارهای استارتاپی با بروز مفاهیم جدیدی در حوزه‌های مختلف همراه بوده است. از مهمترین آن‌ها معرفی مدل‌های خاص سرمایه‌گذاری بر روی کسب و کارهای نوپا و تعریف مراحل مختلف سرمایه گذاری هستند که در این مقاله می‌کوشیم تا در سطحی کلی آن‌ها را به دوستداران فضای استارتاپی معرفی کنیم. تفاوت...

ادامه ی مطلب
مراحل تأمین مالی در استارت‌آپ‌ها

مراحل تأمین مالی در استارت‌آپ‌ها

طی سال‌های اخیر، شیوه‌های جذب سرمایه در کسب‌وکارهای نوپا، به شدت تغییر یافته است. پیش از این، گزینه‌های تأمین مالی در دسترس صاحبان کسب‌وکار، کاملاً محدود بود و تنها چند روش مشخص و سنتی را شامل می‌شد. این در حالی است که با تغییرات صورت گرفته در عصر دانش‌بنیان و اثرات ناشی از جهانی‌سازی و همچنین ر...

ادامه ی مطلب
چند روش ساده برای کاهش مخارج استارتاپ‌ها

چند روش ساده برای کاهش مخارج استارتاپ‌ها

استارت آپ(Start-Up) مقوله‌ای به نسبت جدید است که در راستای فرهنگ سازی توسعه کار آفرینی و به عمل نشاندن ایده‌های ذهنی صورت گرفته و در کمتر از یک دهه توانسته است در دنیای کارآفرینی، انقلاب بزرگی ایجاد کند؛ انقلابی که می تواند بر اساس یک ایده درآمدزا، سیستم یا سازمانی را متولد کند و به آستانه رشد و...

ادامه ی مطلب
ایجاد فضای کاری مناسب در استارتاپ ها با کمترین هزینه

ایجاد فضای کاری مناسب در استارتاپ ها با کمترین هزینه

شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری مانند گوگل، امکانات و فضای کاری را به گونه‌ای برای کامندان خود ایجاد می‌کنند که افراد پس از استخدام در آن‌ها، به‌ندرت به فکر ترک کردن شغل خود می‌افتند. این امکانات شامل موارد مختلفی مانند غذای عالی، مکان‌های استراحت و بازی، مهدکودک، فیزیوتراپیست، ماساژ و غیره هستند. فر...

ادامه ی مطلب
 استراتژی اقیانوس آبی چیست؟

استراتژی اقیانوس آبی چیست؟

اقیانوس آبی، چگونگی ایجاد یک فضای مناسب در بازار و ایجاد رقابتی متفاوت است. اقیانوس آبی یک فضا از بازار است که هنوز توسعه نیافته و توسط رقبا مورد استفاده قرار نگرفته است.

ادامه ی مطلب