مراحل راه اندازی استارت آپ موفق
استارت آپ نوعی از کسب و کار است که مبتنی بر استفاده از فناوری انجام میشود. هر شخص یا گروهی که قصد راه اندازی استارت آپ دارد، در واقع تلاش میکند تا برای یک مسئله یا مسائل معین راهحلهای نوینی را ارائه دهد.استارت آپ به یک شرکت یا کسب و کار گفته می شود معمولاً به تازگی و در نتیجه کارآفرینی ایجاد شده است، رشد سریعی دارد، و در جهت تولید راه حلی نوآورانه و دوام پذیر برای رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته است.
مراحل راه اندازی استارت آپ موفق
تحقیق و بررسی در مورد بازار و هدف: انجام تحقیقات در مورد بازار اولین قدم برای تعیین آن است که آیا ایدهای که در سردارید واقعاً عملی و قابلاجرا است یا خیر؟ تحقیق خود را با نوشتن آنچه فکر میکنید درروند انجام کاری ناصحیح است آغاز کنید. در حقیقت شما قصد دارید با راهاندازی استارت آپ جدید باری را از روی دوش یک پروسهی غلط برداشته و آن را ساده کنید. پس لازم است متن خود را روی کاغذ نوشته و آن را در مقابل چشمان خود قرار دهید. نکته ای که می بایست به آن توجه کنید این است که باید مستندات این تحقیق را نگهدارید تا در مراحل بعدی از آن استفاده کنید. این اسناد در آینده به شما در جذب سرمایه و قانع کردن سرمایهگذاران کمک خواهد کرد.
ایجاد یک طرح توجیهی کسب و کار: شما نیاز به یک برنامه دارید تا ایده استارت آپ را به واقعیت تبدیل کنید. یک طرح کسب و کار ، برنامه ای است که کسب و کار شما را از مرحله راه اندازی تا مرحله رشد هدایت خواهد کرد، و این باید برای همه کسب و کارهای جدید باشد. انواع مختلفی از طرح های تجاری برای انواع مختلف کسب و کار وجود دارد. نوشتن طرح برای استارت آپ شما، به هر شکل و در هر قالبی که باشد، همیشه بهتر از این است که هیچ چیزی وجود نداشته باشد.
برنامه ریزی مسائل مالی: شروع کسب و کار کوچک نیاز به پول زیادی ندارد، اما شروع کسب و کار نیاز به سرمایه گذاری اولیه دارد و همچنین شما باید توانایی پوشش هزینه های در حال انجام کار ،قبل از دستیابی به سود را داشته باشید.
ثبت وایجاد مالکیت امن معنوی برای ایده ی استارت آپ خود: وقتی مطمئن شدید که ایدهی نابی در سر داشته و حتماً میخواهید آن را عملی کرده و استارت آپ خودتان را راهاندازی کنید باید همهی خطراتی که ممکن است آن را تهدید کند بشناسید. یکی از مهمترین خطرات دزدیده شدن طرح شما است. برای حفظ ایدهی خود پیش از هر کاری برای آن مالکیت معنوی ایجاد کنید. اینیکی از عوامل موفقیت شرکت و برای محصول یا استارت آپ شما بسیار حیاتی است و پروتکل مناسبی برای محافظت از عامل تمایز استارت آپ شما از سایر طرحهای مشابه خواهد بود.
انتخاب ساختار کسب و کار: کسب و کار کوچک شما می تواند یک شرکت خصوصی، یک شرکت با مسئولیت محدود یا یک شرکت سهامی باشد. ساختار کسب و کاری که انتخاب می کنید،روی خیلی از فاکتورها از جمله نام تجاری شما، میزان مسئولیت شما، بر نحوه تأمین مالیات شما تاثیر می گذارد. شما می توانید یک ساختار اولیه کسب و کار را انتخاب کنید، و سپس هنگامی که کسب و کار شما رشد کرد و بزرگ تر شو و احساس نیاز کردید می توانید ساختار خود را تغییر دهید.
نام تجاری خودرا انتخاب و ثبت کنید: نام کسب و کار شما ،تقریبا در همه جنبه های کسب و کار شما تاثیر گذار است، بنابراین باید یک اسم خوب انتخاب کنید. هنگام انتخاب گزینه های خود برای نام کسب و کارتان، اطمینان حاصل کنید که به تمام پیامدهای بالقوه فکر کرده اید. هنگامی که یک نام برای استارت آپ خود انتخاب کردید، بررسی کنید که آیا در حال حاضر علامت تجاری شرکت دیگری هست و یا کسی از این نام استفاده می کند یا نه. در انتخاب این کلمه بهاندازهی کافی دقت، صبر و حوصله به خرج دهید و آن را با چندین نفر به مشورت بگذارید. برند شما باید متناسب باهدف شما از راهاندازی استارت آپ و البته خوش آوا باشد.
ثبت دامنه ای مطابق با عنوان برند: در راه اندازی استارت آپ کاری که به سرعت و بعد از انتخاب نام برند خود باید انجام دهید این است که دامنه ای با عنوان برند خود ثبت کنید. و در تمام شبکههای اجتماعی صفحهی اختصاصی استارت آپ خود را ایجاد کنید. هرچند لازم نیست بهسرعت شروع به درج مطلب کنید اما حتماً صفحات را در رزرو خود داشته باشید.
تعریف موارد و موضوعات قابل انجام در طرح استارت آپ: این موضوع بسیار بااهمیت است. در حقیقت معنی آن تعریف درستی است که از مجموعهی خود ارائه میکنید. در این خصوص با یک کارشناس ثبت شرکتها مشاوره کنید. اهمیت این موضوع ازآنجهت است که در آیندهای نهچندان دور با موضوعاتی همچون مالیات بر درآمد روبرو خواهید شد و تعریفی که امروز از استارت آپ و شرکت خود ثبت میکنید تعیینکنندهی مبالغی است که بهعنوانمثال برای مالیات باید بپردازید.
دریافت مجوزهای مربوطه: انواع مختلف مجوزهای کسب و کار های کوچک وجود دارد که شما باید بسته به نوع استارت آپی که می خواهید شروع کنید و جایی که در آن قرار دارید، در خواست مجوزهای لازم را می دهید. برای این کار باید تحقیق کنید چه مجوزهایی در طول فرآیند راه اندازی استارت آپ شما اعمال می شود.
انتخاب سیستم حسابداری: یکی از مهمترین سیستم های کسب و کارهای کوچک یک سیستم حسابداری است. سیستم حسابداری شما برای ایجاد و مدیریت بودجه شما لازم است، می توانید با کمک این سیستم، نرخ ها و قیمت ها را تنظیم کنید، تجارت یا معامله با دیگران انجام دهید و مالیات خود را محاسبه کنید. شما می توانید خود سیستم حسابداری خود را کنترل کنید یا یک حسابدار را استخدام کنید تا کارهای محاسباتی و حسابداری را انجام دهد.
انتخاب مکان استارت آپ: انتخاب و راه اندازی محلی برای استارت آپ شما، اهمیت دارد؛ شما باید درباره مکان، تجهیزات و تنظیمات کلی کسب و کارتان فکر کرده و مطمئن شوید که محل کسب و کار شما برای نوع کسب و کار شما مناسب است. همچنین در مورد این مساله که آیا می خواهید فضای کسب و کار خود را اجاره کنید یا بخرید نیز باید فکر شود.
تیم خودرا آماده کنید: گر تصمیم دارید کارکنان خود را استخدام کنید، اکنون زمان انجام این کار است. اطمینان حاصل کنید که برای پر کردن مشاغل توسط افراد مناسب زمان کافی داشته و مسئولیت های شغلی که در هر موقعیت قرار دارند، را در نظر بگیرید. اما اگر می خواهید کارکنان را استخدام نکرده و به جای آن، کار را برون سپاری و از پیمانکاران مستقل استفاده کنید، اکنون زمان کار با یک وکیل یا نماینده رسیده تا کارهای مربوط به جستجو و قراردادهای شما را انجام دهد.
استارت آپ خود را ارتقا دهید: هنگامی که کسب و کار شما در حال اجرا است، باید شروع به جذب مشتریان و مصرف کنندگان کنید. شما می بایست با نوشتن یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد و ایجاد یک طرح بازاریابی بر اساس اصول اولیه شروع کنید. سپس، ایده های بازاریابی استارت آپ های مشابه خود را شناسایی کرده تا بتوانید تصمیم بگیرید که چگونه می توانید کسب و کار خود را به طور موثرتر ترویج و تبلیغ کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتراز مشاورین مرکزآمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- استارت آپ ؛ از ایده تا کسب و کار
- استارتاپ و اصطلاحات آن
- استارت آپ چیست؟
- بیزینس پلن استارتاپ
- استارت آپ و مراحل راه اندازی آن
- مقایسه کسب وکار معمولی با استارت آپ ها
- چگونه استارتاپ خود را افزایش دهیم؟
- کسب و کار نوپا چیست؟و ویژگی های آن
- چگونه نام مناسبی برای استارت آپ خود انتخاب کنیم؟
برچسب ها: استارت آپ ، کارآفرین ، کسب و کار ، استارتاپ ، شتابدهنده ، تیم سازی استارتاپ ، راه اندازی استارتاپ ، شتابدهنده دکتر کاربین ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، استارتاپ رشت ، شتابدهنده رشت ، مشاوره کسب و کار در رشت ، توسعه کسب و کار ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، راه اندازی کسب و کار ، استارت آپ موفق ، کسب و کار موفق