مدیر مارکتینگ کیست؟
مدیر مارکتینگ کیست؟
مدیر مارکتینگ کسی است که مدیریت بازاریابی یک کسب و کار یا محصول را بر عهده دارد. آنها میتوانند مسئولیت چندین سرویس یا محصول را بر عهده داشته باشند و یا عهدهدار بازاریابی تنها یک محصول باشند. یک مدیر مارکتینگ باید روابط اجتماعی خوبی داشته باشد، بتواند کار تیمی را به خوبی پیش ببرد و همچنین خودجوش در کارها عمل کند. علاوه بر این ویژگیها، مدیران مارکتینگ باید تمرکز بالایی داشته باشند، جزئینگر و بسیار با وجدان باشند تا بتوانند اهداف را در مدت زمان و بودجه محدود برآورده کنند.مدیران مارکتینگ وظایف مختلفی از جمله تخمین هزینهها برای کمپینها، ارائه آنها برای تصویب توسط بخش مالی، کار با آژانسهای تبلیغاتی، درگیر شدن در مذاکرات تبلیغاتی، تهیه قراردادهای فروش و تبلیغات و بررسی تمام روندها در کارهای تبلیغاتی مانند کارهای تبلیغات آنلاین، تلویزیونی و حتی تبلیغات بیلبوردی را بر عهده دارند.
کار مدیر مارکتینگ چیست؟
وظایف یک مدیر مارکتینگ میتواند شرکت به شرکت و همچنین صنعت به صنعت تغییر کند. با این حال، بیشتر مدیران مارکتینگ مسئولیتهای مشترکی دارند که این مسئولیتها به شرح زیر میباشد:
تولید اطلاعات تبلیغاتی برای پیشبرد اهداف کسب و کار
هماهنگی کانالهای مختلف بازاریابی
مدیریت بودجه برای فعالیتهای بازاریابی
آزمایش فرصتهای جدید بازاریابی
ایجاد رابطه با رسانهها
اداره و تدوین استراتژیهای شبکههای اجتماعی
ارزیابی عملکرد کمپینهای بازاریابی
عیبیابی در کمپینهای بازاریابی که موفق عمل نکردند
نظارت بر سئو و بهبود عملکرد آن
مدیریت کارمندان بخش مارکتینگ و فروشندگان شخص ثالث
رسیدگی به مشکلات بخش خدمات مشتری
آگاهی از روشهای جدید برای تبلیغ محصولات جدید
آموزش کارکنان در مورد روند بازاریابی صنعت
تجزیه و تحلیل بازخورد مشتری از شبکههای اجتماعی
تجزیه و تحلیل بازدهی تبلیغات و گزارش آن به مدیریت
مدیران مارکتینگ مسئول اتفاقات برنامه ریزی شده و برنامه ریزی نشده از سوی کارفرمای خود هستند. کارهای برنامه ریزی شده شامل تدوین مدلهای تبلیغات چه به روش چاپی و چه به روش ویدیویی میباشد. کارهای غیر برنامه ریزی شده میتواند هنگامی رخ دهد که یکی از نمایندگان شرکت در جمع اشتباه صحبت کند و یا کالای تولید شده مشکلی عمومی پیدا کند، بنابراین نیاز فوری به کنترل اوضاع و اصلاح اشتباه است.مدیران مارکتینگ ماهر، اظهار نظرهای نا به جا درباره شرکت و مشکلاتی که پیرامون آن است را برطرف میکند و به مردم این اطمینان را میدهند که این شرکت تمام تلاش خود را برای بررسی و اصلاح صحبتها و کالایی که تولید شده، انجام میدهد. مدیران مارکتینگ کاربلد ترس و خشم عمومی را از طریق بیانیهها و تبلیغات دقیق، تسکین میدهند و شرکت را از بروز بحرانی بزرگ نجات میدهند.مدیران بازاریابی حرفهای برای پیشبرد اهداف در تبلیغات به خوبی با تیم همکاری میکنند. آنها همچنین ممکن است پس از تشکیل بودجه بازاریابی، خود برای بستن قراردادهای تبلیغاتی وارد مذاکره شوند. همکاری آنها با تیم باعث تولید بهترین و خلاقانهترین روشها برای تبلیغ محصولات یا خدمات شرکت میشود.مدیران مارکتینگ ممکن است قابل بازاریابی بودن محصول و خدمت جدید را نیز بررسی کنند. آنها سطح علاقه عمومی برای محصول یا خدمات جدید را بررسی و آزمایش میکنند. همچنین با کمک سایر اعضای تیم، قیمت گذاری و جایگاه محصول را نیز تعیین میکنند. آنها همیشه به دنبال بازارهای جدیدی هستند که نیاز به محصول و خدمات شرکت در آنها بسیار زیاد است. مدیران بازاریابی قبل از معرفی محصول در بازارهای غیر سنتی، درباره محصول نهایی بسیار تحقیق میکنند و از نقاط قوت و ضعف آنها آگاهی پیدا میکنند.
محل کار مدیر مارکتینگ چگونه است؟
تمام وظایف و کارهای مدیر مارکتینگ در فضایی اداری انجام میشود. تحقیق درباره محصول، روند خرید مصرف کننده و تجزیه و تحلیل بازارهای جدید برای فروش، همگی به مهارت کار با فناوری و همچنین روابط عمومی بالایی نیاز دارند.بسیاری از مدیران بازاریابی برای ملاقات با مشتری، همکاری با تیم تولیدی برای بررسی دقیق روند تولید کالا و تحقیقات بازار در مورد محصول یا خدمات، مجبور به گشت و گذار در خیابانهای شهر و حتی مسافرت میشوند.از آنجایی که مدیر مارکتینگ شدن نیاز به مطالعه بسیار و تحصیلات آکادمیک دارد، فردی که در این حیطه کار و فعالیت میکند باید خود را به صورت مداوم به روز نگه دارد تا بتواند در این زمینه خود را موفق نشان دهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
- بازار کار دیجیتال مارکتینگ
- بازاریابی از نگاهی متفاوت
- ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
- تفاوت بازاریابی و تبلیغات
- استراتژی های دیجیتال مارکتینگ
- انواع دیجیتال مارکتینگ
- مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست؟
- وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
- استراتژی دیجیتال مارکتینگ
- اهمیت بازاریابی برای کسب و کار
- مراحل دیجیتال مارکتینگ
برچسب ها: مدیریت ارتباط با مشتری ، بازاریابی ، اشتغال ، مشاوره کسب و کار ، کسب و کار ، بازاریابی محتوا ، ایمیل مارکتینگ ، بازاریابی دیجیتال ، دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی اینترنتی ، فروش و بازاریابی ، بازاریابی وب ، کسب و کار انلاین ، برندینگ دیجیتال ، کسب درآمد ، نیچ مارکتینگ ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، بازاریابی ایمیلی ، مشاور دیجیتال مارکتینگ ، بازایابی شبکه ای ، بازاریابی درونگرا ، مارکتینگ ، بازاریابی مستقیم ، بازاریابی چندسطحی ، اینفلوئنسر مارکتینگ ، تبلیغات دیجیتال ، مشاوره رایگان ، اشتغال زایی ، اشتغال خانگی ، مشاوره شغلی ، مدیر مارکتینگ