بازاریابی چندسطحی چیست؟
یکی از شیوه های فروش مستقیم بازاریابی چندسطحی هست که با استفاده از اصول هرمی به افزایش فروش به صورت مستقیم و غیرمستقیم میانجامد. در این روش محصولات به صورت مستقیم از یک شرکت یا کمپانی بدون وجود واسطههای تجاری خرید می شوند. تبلیغات و معرفی محصولات، توسط خود مشتریان انجام میشود و ممکن است که بابت آن درصد بگیرند.
بازاریابی چندسطحی چیست؟
بازاریابی چندسطحی (Multi-Level Marketing) یک راهبرد در فروش است که در آن، سودی که عاید فروشنده می شود هم به صورت مستقیم است و هم به صورت غیر مستقیم. بدین صورت که فروشنده به غیر از سودی که از فروش مستقیم محصول به دست می آورد. از فروش محصول توسط افرادی که به وسیله او استخدام شده اند و مشغول به فروش اجناس هستند، درآمد کسب می کند . سیستم بازاریابی چند سطحی (MLM) قابل استفاده برای هر کسب و کاری است که سیستم آن بر اساس اختصاص پورسانت به سطوح مختلف بازاریابان می باشد. با پیاده سازی این نرم افزار در وبسایت، سیستم با هر ثبت نام به مشتری یک کد به او اختصاص میدهد. اگر در ثبت نام های بعدی، اشخاص جدید از آن کد به عنوان کد معرف استفاده کنند، تخفیف هایی که توسط مدیر فروشگاه تعیین شده به شخص معرف تخصیص داده میشود. بازاریابی چند سطحی روشی برای فروش است که در آن شرکت ها محصولات خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه به فروش میرسانند.
انواع روش های بازاریابی چندسطحی
بازاریابی چندسطحی یا MLM یکی از پنج روشی است که شرکتها برای فروش و توزیع محصول یا خدماتشان به مشتریان استفاده میکنند. تمامی شرکتها در یک خصوصیت با یکدیگر مشترک هستند. آنها محصول یا خدماتی را ارائه می دهند که باعث بهبود زندگی مصرف کننده میشود. مادامی که یک شرکت دارای یک چنین محصول یا خدمتی باشد نیازمند این هستند که آن را به طور گسترده معرفی کنند. آنها این عمل را به وسیله توزیع آن انجام می دهند. توزیع یک محصول عبارت است از یافتن و رساندن محصول به دست مشتریان،به طورکلی پنج روش عمده برای توزیع یک محصول یا خدمات وجود دارد که شامل موارد زیر است:
فروشگاه در معرض دید
پست مستقیم
بازاریابی تلفنی
اینترنت
هر یک از پنج روش فوق می تواند از تکنیک های روش دیگر برای یافتن مشتریان استفاده کند. بدین معنی که روش خرده فروشی فقط محدود به مراجعان حضوری نیست.خرده فروشی همچنین می تواند در رادیو، تلویزیون، روزنامه ها، مجلات و نامه رسانان (کارت پستال، تراکت و غیره) نگاهها را به سوی مغازه جلب نماید. این میتواند منجربه افزایش مراجعه حضوری افراد به مغازه شما بشود. به طور مشابه یک توزیع کننده در یک شرکت بازاریابی شبکه ای می تواند از چند یا همه چهار روش ذکر شده در بالا مشتری پیدا کند، درست به همان اندازه که از طریق دوستان و آشنایان مشتری جذب مینماید. البته مالک یک خرده فروشی می تواند به دوستان و آشنایانش در مورد مغازه اش توضیح دهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- بازاریابی چریکی چیست؟
- بازاریابی شبکه ای چیست؟
- مدیریت بازاریابی چیست؟
- اهمیت برند در بازاریابی
- بازاریابی مستقیم چیست؟
- استراتژی بازاریابی
برچسب ها: بازاریابی ، بازاریابی محتوا ، بازاریابی دیجیتال ، بازاریابی چریکی ، بازاریابی اینترنتی ، بازاریابی وب ، مشاور بازاریابی ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مرکزخدمات دامپزشکی آنلاین در رشت ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، بازاریابی ایمیلی ، بازاریابی دیجیتالی ، بازاریابی درونگرا ، مدیریت بازاریابی ، بازاریابی مستقیم ، بازاریابی چندسطحی ، بازاریابی شبکه ای