اهمیت برند در بازاریابی
امروزه در دنیا شرکت ها برای متمایز کردن خود از رقبا و کسب سهم بازار بیشتر بر روی برندسازی خود تمرکز زیادی دارند و بودجه های قابل توجهی نیز صرف می کنند. برندینگ به طور کلی به معنای خلق یک تجربه مشتریان خاص برای مشتریان کسب و کار است تا شرکت شما را در مقایسه با رقبا متمایز کند.برندینگ یا همان برندسازی (Branding) یکی از مهمترین اصول هر کسبوکاری است که استراتژی ها و اصول خاص خود را دارد، دانستن این اصول برای هر بیزینسی الزامی است.برند یک نام، نشان یا مؤلفه متمایزکننده است که در شناسایی یک شرکت یا محصول از سایر موارد مشابه به مخاطب کمک میکند. برندینگ یک استراتژی است که شرکتهای مختلف آن را با هدف کمک به مردم در جهت شناسایی سریع محصولات و سازمان خود و دادن دلیلی به آنها برای انتخاب محصولشان در رقابت با رقبا تدوین میکنند.
اهمیت برندسازی
هدف از برند سازی این است که به سادگی و به راحتی به مشتریان خود کمک کنید تا آنچه شما ارائه می دهید و تفاوت های آن با محصولات و خدمات رقبای شما را درک کنند. اما برندسازی تنها محدود به ارائه یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد نیست، بلکه ترکیبی از روش های مختلف است.
مزایای برندینگ
به دلیل تأثیر مهمی که برندینگ بر کل شرکت دارد، برای هر کسب وکاری لازم و ضروری است. از جمله مهمترین منافع برندینگ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
برندینگ، آگاهی و توجه نسبت به کسبوکار را افزایش میدهد: مهمترین خاصیت برندینگ برای هر کسبوکار، افزایش آگاهی مردم و معروفیت کسبوکار است.
برندینگ، ارزش کسبوکار را بالا میبرد: برندینگ با شناساندن هرچه بیشتر و تقویت جایگاه برند، آن را به فرصت جذابتری برای سرمایهگذاری تبدیل میکند.
برندینگ باعث جذب مشتریان جدید میشود: برندینگ باعث مثبتتر شدن هر چه بیشتر برداشت و تداعیات مردم نسبت به برند میشود و با تقویت حس اعتماد مردم احتمال خرید و ارجاع دیگران را افزایش میدهد.
برندینگ عاملی در جهت تقویت رضایتمندی و افتخار کارکنان به کسبوکار است: طبیعتاً شخصی که برای برندی کار میکند که شناختهشدهتر است و مردم بیشتر به آن علاقهمند هستند، رضایت و علاقه بیشتری نسبت به کار خود دارد. این رضایت به نوبه خود باعث ایجاد حس تعلق و اشتیاق به کار و در نتیجه، افزایش بهره وری میشود.
اهمیت برند در بازاریابی
برند باعث اعتماد مخاطب ها می شود: مشتریها نمیتوانند به چیزی که نمیشناسند اعتماد کنند بنابراین در گام اول سعی کنید از راههای مختلف خودتان را به مخاطبها معرفی کنید و با دادن امتیازها و تعامل مثبت در شبکههای اجتماعی اعتمادشان را جلب کنید و این حس را به آنها منتقل کنید که رابطهتان با آنها فقط محدود به زمان فروش نمیشود و در زمانهای دیگر هم در کنار آنها هستید.
برندها تمایل مشتری ها را افزایش می دهد: همچنین مردم تمایل بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب و کارهایی دارند که برند هستند. برندی که پیش از این آزمایشهایش را پس داده و بسیاری از مشتریها را با تجربه خوب با خود همراه کرده است. تمام این تجربههای خوب سرمایه برند هستند که میتوانند مشتریهای دیگر را به سمت خود جذب کنند.
یک برند قوی باعث وفاداری مشتری ها می شود: اگر بتوانید وفاداری مشتریها را نسبت به یک برند به دست بیاورید آن وقت حتی در روزهای سخت هم حمایت و پشتیبانی آنها را خواهید داشت.مشتریهای وفادار ادامه دهنده داستان برند شما هستند و میتوانند با قصههایی که از تجربیاتشان از برند شما میگویند روی دیگران اثر مثبت بگذارند.
برندها در افزایش فروش موثرند: اگرچه برند قرار است نشاندهنده هویت کسب و کار شما باشد اما در نهایت انتقال این حس به مشتری باید باعث افزایش سهم بازار شود و مشتری را ترغیب کند تا از محصولات یا خدمات شما استفاده کند و باعث افزایش فروش شما بشود.
برندها باعث افزایش سهم بازارمی شوند: برندینگ میتواند شما را به مشتریهای تازه در بازارهای متفاوت معرفی کند و سهم بازار شما را افزایش بدهد. همچنین اگر مشتریها به برند شما اعتماد کنند میتوانید هر محصول تازهای را به پشتوانه برند شناخته شدهتان وارد بازار کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکزآمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- اصول و مراحل برندسازی برای استارتاپها
- برندینگ و آشنایی با انواع آن
- چگونه یک برند موفق بسازیم؟
- اهمیت برندینگ در موفقیت کسب و کارها
- مراحل برندسازی چیست؟
- برندسازی شخصی چیست؟
- چگونه استراتژی برند را طراحی کنیم؟
- چگونه یک برند قوی خلق کنیم؟
- مدیریت برند چیست؟
برچسب ها: کسب و کار ، برندسازی ، برندینگ دیجیتال ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، برند ، مدیریت برند