مدیریت برند چیست؟
یکی از مهم ترین جنبه های توسعه یک کسب و کار موفق،توجه به مدیریت برنداست.مدیریت برند یکی از مهم ترین موارد برای تقویت رشد شرکت شما است و بدون تمرکز روی یک تصویر قابل اعتماد، میتوانید به راحتی در تصمیم خرید ضرر کنید. مهم است که بدانید چه تاکتیکها و استراتژیهایی برای شرکت شما مناسب هستند تا به توسعه برند خود ادامه داده و شرکت را به سطح بالاتری برسانند.برند برای رشد مداوم در درازمدت. و همچنین توسعه مشتریان وفادار، نیاز به مدیریت و برنامه ریزی دارد.
مدیریت برند چیست؟
این اصطلاح به طراحی، جایگذاری، بازاریابی، تبلیغات و توزیع محصول یا خدمات را توصیف میکند که به رشد شخصیت کامل برند کمک میکند. همچنین این ادراک یا ارزشی است که شرکت شما برای بازار و رابطه بین مخاطب و مصرف کننده ایجاد میکند. مدیریت برند نیز قطعه حیاتی برای بازاریابی است. بدون ایجاد ثبات برند و تجاربی محصول یا خدمات شما ارائه میدهند، خریداران بالقوه خود را از انتخاب شرکت خود در مرحله خرید نهایی از دست میدهید و مصرف کنندگان عموماً بر این باورند که میتوانند به برند شما اعتماد کنند، اما اگر به طور مداوم نتواند نیازهای اصلی را برآورده کند، اعتمادتان شکسته شده و اعتبار برند را خدشه دار میکند.
اهمیت مدیریت برند
بدون داشتن شهرت تجاری خوب، مصرف کنندگان، خریداران، افراد احتمالی و حتی کارمندان ممکن است بدبین بوده یا نسبت به کاری که شرکت شما انجام میدهد و نماینده آن است مطمئن نباشند.
مهم است که صنعت یا شرکت شما چه چیزی را ارائه میدهد (مانند یک محصول خاص، خدمات، نرم افزار و سایر)، اما تصویر برند نقش بسزایی در رشد تجارت خواهد داشت.
با این حال، شما نیازی به صرف هزار دلار بازاریابی برای برند خود ندارید و بسیاری از شرکتهای معروف نیز هزینه زیادی را صرف آن نمیکنند.
در عوض، این سازمانها بر روی یک فرآیند استراتژیک مدیریت برند تمرکز میکنند که نام تجاری آنها را ارتقا میبخشد و مطمئن میشوند که در بازارهای خود بسیار دیده خواهند شد.
البته، مدیریت برند میتواند شامل چند تاکتیک متفاوت باشد (مانند صرف مقداری پول)، اما به اصطلاحی تبدیل شده است که بیشتر اوقات و در عصر دیجیتال، برای رشد شرکت استفاده میشود.
تأثیر مدیریت برند
ممکن است فکر کنید که نام تجاری و مدیریت برند کاملاً در بازاریابی تأثیرگذار هستند. اما یک برند برای موفقیت باید در کل سازمان شما پذیرفته شود. در اینجا نحوه تأثیر مدیریت برند بر کل شرکت شما آورده شده است:
بازاریابی میتواند ارزش محصولات و خدمات را بسیار راحتتر بیان کند.
فروش میتواند با چشم انداز واضحتری ارتباط برقرار کند و خط تولیدی را به دست آورد که ارزش شرکت را بهتر درک میکند.
چشم اندازهای شما و مشتریان فعلی درک بهتری از انتظارات شما از تجارت دارند.
شما یک تیم از مشتریان طرفدار و کارمند وفادار و مشتاق خود را ایجاد میکنید.
با توجه به اینکه مارک و فرهنگ شما به طور طبیعی مردم را جذب میکنند، استخدام نیز برای استعدادهای برتر بهبود مییابد.
اصول مدیریت برند
وقتی صحبت از تصویر شرکت شما میشود، باید اطمینان حاصل گردد که برای موفقیت و رشد بلند مدت، راه اندازی یک مارک تجاری خاص تنظیم شده است. آنجا است که مدیریت استراتژیک برند برای کار تیم شما ضروری و مهم میشود. بدون آن، نام تجاری شرکت شما میتواند ناسازگار باشد.
موقعیت برند: مشخصاً تعریف این است که برند چه چیزی را نشان میدهد، شرکت شما میخواهد چه چیزی را به دست آورد و چگونه باید درمقابل رقبا موقعیت یابی کند. این ممکن است سخت ترین مرحله باشد زیرا تعیین میکند که کل برند باید به کدام سمت برود. اینجا است که تحقیق در مورد صنعت و تمایز شما به شکل گیری موقعیت برند کمک میکند.
بازاریابی برند: این جایی است که بازاریابی کلی شما و تیمهای بازاریاب مهم میشوند. مواردی که در این بخش گنجانده شده است، ابتکارات کلی بازاریابی، برنامهها و سایر میباشند که برای نمایان ساختن پیام و نام تجاری برند برای توده مردم مورد نیاز هستند. باز هم، برای اطمینان از اینکه شرکت شما نتایج را میبیند، تحقیق و خلاقیت لازم است.
اندازه گیری نام تجاری: هنگامی که بازاریابی نام تجاری را شروع میکنید، مهم است که تیمهای شما نتایج را اندازه گیری و عملکرد برند را کنترل نمایند. این تجزیه و تحلیل میتواند پیشرفت شما و اطمینان از اینکه شما در هر جایی به آن نیاز دارید را تضمین کند. علاوه بر این، شما میخواهید موقعیت را با رقبا مقایسه کنید، ببینید مخاطبان چگونه برند تان را مشاهده میکنند و سایر موارد! به طور معمول، یک بازرسی از برند تجاری صورت میگیرد و باید در چک لیستهای مکرری انجام شود.
ارزش ویژه برند: آخرین قسمت استراتژی استراتژیک مدیریت برند، حفظ و گسترش ارزش و ارزش ویژه برند است. اطمینان از ادامه رشد نام تجاری، بهبود محصولات و خدمات و همچنین میتوانید به صنایع وابسته وارد شوید تا به عنوان یک رهبر شناخته شوید. تحقق این قسمت ممکن است سالها به طول انجامد، اما مهم است که شرکت شما روی آن کار کند و به برنامه خود پایبند باشد.
نوآوری در برند: حتی اگر ممکن است برند محکمی در بازار داشته باشید، اما راحتی بیش از حد میتواند اطمینان حاصل کند که شرکت شما با پیشرفت جهان عقب میماند. اگر میخواهید شرکتتان مرتبط بماند، این بدان معنی است که نوآوری بسیار ارزشمند خواهد بود. آنچه مشتریان انتظار دارند و تغییرات در فناوری، به این معنی است که برند شما باید راههایی برای خلاقیت پیدا کند. باز بودن ذهن و تلاش برای چیزهای جدید میتواند برند شما را راکد نگه دارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- اصول و مراحل برندسازی برای استارتاپها
- مقایسه و بررسی دیجیتال مارکتینگ و برندینگ دیجیتال
- برندینگ و آشنایی با انواع آن
- چگونه یک برند موفق بسازیم؟
- اهمیت برندینگ در موفقیت کسب و کارها
- مراحل برندسازی چیست؟
- برندسازی شخصی چیست؟
- چگونه استراتژی برند را طراحی کنیم؟
- چگونه یک برند قوی خلق کنیم؟
برچسب ها: امایش سلامت سرزمین ، برندسازی ، برندینگ دیجیتال ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، برند ، مدیریت برند