بازاریابی مستقیم چیست؟
بازاریابی مستقیم از جمله رایج ترین استراتژی های بازاریابی محسوب می شود و بسیاری کسب و کارها ازآن بهره می برند.پیشینه بازاریابی مستقیم Direct Marketing به قدمت واژه نوشته شده است و یک جز اصلی کسب و کار محسوب می شود و همواره به صورت گسترده ای توسط آنهایی که در عرصه غیر انتفاعی و خصوصی فعالیت می کنند، مورد استفاده قرار گرفته است. این شیوه در واقع گونه ای از تبلیغات است که به کسب وکارها و سازمان ها اجازه می دهد تا از طریق انواع رسانه ها نظیر تماس های تلفنی، پیام های متنی، ایمیل ها، توزیع کاتالوگ، نامه های تبلیغاتی و کمپین های هدفمند تلویزیونی بصورت مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار کنند.
بازاریابی مستقیم چیست؟
بازاریابی مستقیم Direct Marketing دقیقا همان چیزی است که از اسمش به نظر می رسد. یک متخصص بازاریابی مستقیما در حال دستیابی به یک پایه بازار (نظیر مشتریان و مشتریان بالقوه) در سطح فردی (نظیر تماس تلفنی یا از طریق پیام ایمیلی شخصی) یا به واسطه یک رسانه انبوه (تبلیغات مجلات و…) است. بازاریابی مستقیم (غالبا بخاطر تاکتیک های تهاجمی اش شناخته میشود، که تلاش می کند به مشتریان جدید دست پیدا کند، البته آن هم با استفاده از ابزارهای ارتباطات مستقیم ناخواسته) اغلب مورد استفاده قرار می گیرد تا بازاریابان به مشتریان موجود و یا قبلی دسترسی پیدا کنند. عامل کلیدی برای موفقیت هر کمپین بازاریابی مستقیم آن چیزی است که خبرگان صنعت از آن به عنوان “Call to Action“ یاد می کنند. آنچه مشخص است این است که، کمپین های بازاریابی مستقیم باید یک پیام مشوق یا تحریک کننده ارائه دهند تا بتوانند پاسخی از مصرف کننده دریافت کنند (به این معنا که اقدامی از طرف مصرف کننده صورت گیرد.)
انواع بازاریابی مستقیم
بازاریابی تلفنی: بازاریابی تلفنی، بازاریابی مستقیمی که شامل تماس با افراد در خانه یا محل کار است که می تواند به منظور درخواست برای کمک های مالی، گرفتن نظرات و ایده هایشان یا حتی به منظور اهداف فروش باشد.
بازاریابی ایمیلی مستقیم: این شکل از بازاریابی مستقیم از طریق حساب های ایمیل مصرف کنندگان است که آن ها را مورد هدف قرار می دهد. آدرس های ایمیل می توانند از وبسایت ها، رسانه های اجتماعی،خرید های آنلاین و… برداشته شود. برخی از شرکت ها نیاز به آن دارند تا شما اطلاعیه هایی را دریافت کنید بدین منظور که از وبسایت آن ها استفاده نمایید، لذا با ارسال ایمیل های تبلیغاتی شما را از وجود خودشان آگاه می کنند.
بازاریابی نامه ای مستقیم: هرچند که مواد تبلیغاتی که به طور مستقیم به خانه یا محل کسب و کار شما ارسال می شود، بیشتر توسط کسب و کارهای غیر انتفاعی مورد استفاده قرار می گیرد. سایر انواع بازاریابی مستقیم شامل توزیع آگهی ها، پیشنهادها و درخواست های خانه به خانه، پخش فکس، بازاریابی تلویزیونی، کوپن های تبلیغاتی در رسانه های چاپی و بازاریابی نامه صوتی است.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکزآمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- بازاریابی محتوا یا content marketing
- چگونه یک برنامه بازاریابی بنویسیم؟
- بازاریابی از نگاهی متفاوت
- بازاریابی محتوا چیست؟
- تفاوت بازاریابی و تبلیغات
- مزایای بازاریابی محتوا
- بازاریابی انبوه چیست؟
- بازاریابی چریکی چیست؟
- بازاریابی شبکه ای چیست؟
- بازاریابی درونگرا چیست؟
- مدیریت بازاریابی چیست؟
برچسب ها: بازاریابی ، کسب و کار ، بازاریابی محتوا ، بازاریابی دیجیتال ، بازاریابی چریکی ، بازاریابی اینترنتی ، فروش و بازاریابی ، بازاریابی وب ، مشاور بازاریابی ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، بازاریابی ایمیلی ، بازاریابی دیجیتالی ، بازاریابی درونگرا ، مدیریت بازاریابی ، بازاریابی مستقیم