- ارسال شده در ۱۴۰۱ خرداد ۱۰ ساعت ۱۹:۲۷
- توسط کارشناس
- ۰ نظر
- در شتابدهنده » اشتغال و کارآفرینی
یک مشاور دیجیتال مارکتینگ چه مهارت هایی باید داشته باشد؟
یک مشاور دیجیتال مارکتینگ یا مشاور بازاریابی دیجیتال با بهرهگیری از فناوریهای مختلف در زمینه تبلیغات دیجیتال، روشهای مؤثر در این صنعت را شناسایی میکند. امروزه از این افراد برای بهبود استراتژیهای موجود و شناسایی فرصتهای افزایش تعامل با مشتری کمک میگیرند. یک مشاور موفق باید توانایی تجزیه و تحلیل دادههای مختلف را داشته باشد. همچنین باید چندین پروژه را به صورت همزمان بدون تحت تأثیر قرار گرفتن کیفیت، کنترل کند.
به چه کسی مشاور دیجیتال مارکتینگ می گویند؟
مشاور بازاریابی دیجیتال، شخصی است که در زمینههای مختلف مربوط به تبلیغات و بازاریابی به صاحبان کسب و کار مشورت و راهکار ارائه میدهد. یک مشاور دیجیتال مارکتینگ موفق باید نسبت به ابزارهای مختلف بازاریابی دیجیتال آگاهی کافی داشته باشد.
مشاور دیجیتال مارکتینگ چه وظایفی دارد؟
یکی از مهم ترین وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ، کمک به مشتریان صنایع و کسب و کارهای مختلف در جهت بهبود استراتژیهای بازاریابی دیجیتال است. یک مشاور بازاریابی دیجیتال باید همواره برای حفظ و توسعه تعامل و ارتباط با مشتری تلاش کند. مشاور بازاریابی در صنعت مارکتینگ در موقعیتهای تجاری مهم باید پیشنهادها و راهکارهایی اساسی به مشتریان خود ارائه دهد. در نهایت این پیشنهادات به بهبود موارد مختلفی مانند طراحی وبسایت، رسانههای اجتماعی، آموزش مشتریان و… منتهی میشود.
ارائه راهکار به مشتریان و کسب و کارها: هر کدام از کسب و کارها در دنیای دیجیتال شرایط و ویژگیهای خاص خود را دارند. به همین جهت مشاوران باید از بهترین راهکارها جهت رشد و توسعه بر اساس شرایط متفاوت هر کدام از صنایع و کسب و کارها استفاده کنند. در این زمینه شناخت مشتری، شناسایی اهداف آنها و ارزیابی دادهها از وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود.
ارائه راهکار برای بهینه سازی سایت(SEO): یکی دیگر از وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ، دانش او در زمینه سئو است. داشتن برنامه برای بهینه سازی در موتورهای جستجو، بخشی از ترافیک ارگانیک را برای سایت رقم خواهد زد. داشتن برنامه برای SEO یکی از مهمترین وظایف یک مشاور دیجیتال مارکتینگ است. امروزه سایتها بیشترین تمرکز و هزینه را روی سئو انجام میدهند تا بتوانند محصولات یا خدمات خود را به فروش برسانند.
ارائه برنامه برای بهبود نرخ تبدیل در سایت و شبکه های اجتماعی: نرخ تبدیل یا CRO یکی از اهداف در حوزه دیجیتال مارکتینگ است. این کار نیاز بر برنامهریزیهایی دارد و در خلال کار باید چالشهایی که موجب کاهش نرخ تبدیل است شناسایی شود. این کار به عهده مشاور دیجیتال مارکتینگ است تا ضمن بررسی «سفر مشتری»، بتواند عللی که باعث میشود مشتری هدفی که ما دنبال میکنیم را انجام ندهد را شناسایی کند.
تسلط برانواع تبلیغات و اجرای کمپین های تبلیغاتی: ابزارهای تبلیغی زیاد و متنوعی در فضای دیجیتال وجود دارد که یک کسب و کار متناسب با پرسونای مخاطب و برنامه ریزی خود باید از آنها استفاده کند.که این تبلیغات شامل تبلیغات کلیکی در پلتفرمهای ارائه دهنده این خدمات،اینفلوئنسر مارکتینگ،تبلیغات در شبکههای اجتماعی،تبلیغات بنری. اینها بخشی از تبلیغاتی است که یک کسب و کار در فضای دیجیتال میتواند انجام دهد. اگر قرار است شما یک مشاور دیجیتال مارکتینگ داشته باشید، یک از وظایف او تسلط کامل بر این نوع تبلیغات و برنامه ریزی برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی است.
یک مشاور دیجیتال مارکتینگ چه مهارت هایی باید داشته باشد؟
از مهم ترین ویژگیهای مشاور دیجیتال مارکتینگ میتوان به نقش آنها در تهیه برنامههای دقیق و جامع بازاریابی برای شرکتها و کسب و کارهای مختلف اشاره کرد. مشاوران بازاریابی این توانایی را دارند که هویت شخص یا گروههای بزرگ و پیامهای هدفمند بازاریابی آنها را تعیین کنند. در صنعت تبلیغات دیجیتال نیز مانند هر صنعت دیگر فاکتورهای مهمی وجود دارد که بر اساس آنها اعتبار مشاور دیجیتال مارکتینگ مشخص میشود. از مهم ترین مهارت هایی که یک مشاور دیجیتال مارکتینگ باید بداند شامل موارد زیر است:
داشتن اطلاعات کافی برای یک مشاور دیجیتال مارکتینگ: یک مشاور دیجتال مارکتینگ، خودش یک دیجیتال مارکتر است و چنین کسی باید دانش کافی در این زمینه داشته باشد. شاور دیجیتال مارکتینگ باید با انواع مدلهای بازاریابی آشنا باشد، آنها را بشناسد، انواع تبلیغات و استفاده از ابزارهای بازاریابی دیجیتال را بلد باشد. تسلط کافی بر محتوا، سئو و بهینهسازی، جمع آوری داده، گزارش دهی و بسیاری از کارهای دیگر بخشی از این موضوعات است که نیازمند مطالعه و آموزش است.
پذیرش چالش ها: صنعت بازاریابی دیجیتال همواره در حال تغییر است که این امر به دلیل عادتها و سلیقه کاربران صورت میگیرد. به همین جهت برای هر پروژه در بازاریابی دیجیتال از خلاقیت و ابزارهای متفاوتی استفاده میشود. مشاوران بازاریابی باید در برخورد با چالشها و تغییرات انعطافپذیر بوده و توانایی تصمیمگیری سریع را داشته باشند.
شخصیت منعطف: مشاوران در دنیای تبلیغات دیجیتال باید برای هر تغییری آماده باشند و خود را با اتفاقات احتمالی تطبیق دهند. یکی از مهمترین ویژگیهای مشاور دیجیتال مارکتینگ، بهروز بودن وی است. بهروزرسانی کمک میکند تا مشاور بازاریابی با مهارتهای جدید آشنا شده و نسبت به تغییرات منعطف عمل کند.
مدیریت: از دیگر ویژگیهای مشاور دیجیتال مارکتینگ، توانایی او برای هدایت و مدیریت تیم است. مشاوری که از قدرت کافی برای مدیریت پروژه و گروه خود برخوردار است، میتواند نقش مؤثری بر تمام جنبههای مختلف پروژه داشته باشد.
شخصیت مشتاق مشاور دیجیتال مارکتینگ: مشاورانی که دارای شخصیتی علاقهمند و مشتاق هستند، به نتیجه بهتری در کار خود میرسند. علاقه به یادگیری در این حوزه که همواره در حال تغییر و پیشرفت است، بسیار اهمیت دارد.
وجود مهارت های ارتباطی برای مشاور دیجیتال مارکتینگ: مهارتهای ارتباطی شامل ایجاد روابط خوب، کسب اطلاعات و ایجاد اعتماد نزد مخاطب میشود. یک مشاور بازاریابی دیجیتال برای حفظ روابط خوب با مشتری نیاز به یادگیری مهارتهای ارتباطی دارد. میتوان از مهمترین ویژگیهای مشاور دیجیتال مارکتینگ به این مورد اشاره کرد. مشاوران بازاریابی باید توانایی انتقال پیام و هدف به مشتریان خود را به بهترین شکل داشته باشند.
تجربه در بازاریابی: مشاوران بازاریابی دیجیتال باید از تجربه بیشتری در این صنعت برخوردار باشند. این حرفه به دانش و تجربه کافی در خصوص طراحی استراتژیهای بازاریابی نیاز دارد و به همین جهت تجربه و سابقه کاری در این امر از ویژگیهای مشاور دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود.
توانایی مدیریت بودجه: بخش عمدهای از بودجه بازاریابی برای مشاغل آنلاین به تبلیغات پولی اختصاص پیدا میکند. یک مشاور بازاریابی باید مسئولیت حداکثر بازگشت سرمایه در ازای هر مقدار هزینه شده جهت تبلیغات را بر عهده بگیرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکزآمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
- مشاوره کسبوکار چیست و چه انواعی دارد
- بازار کار دیجیتال مارکتینگ
- چرا دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها ضروری است؟
- ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
- استراتژی های دیجیتال مارکتینگ
- چه کسانی به مشاوره شغلی نیاز دارند؟
- مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست؟
- وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
- استراتژی دیجیتال مارکتینگ
- دیجیتال مارکتر کیست؟
برچسب ها: مشاوره ، مشاور کسب و کار ، مشاوره کسب و کار ، بازاریابی دیجیتال ، دیجیتال مارکتینگ ، مشاوره تخصصی ، شغل مشاوره ، مشاوره شرکتی ، مشاوره مستقل ، مشاوره مدیریت ، مشاوره انلاین ، مشاور بازاریابی ، مشاوره شغلی کارآفرین ، مشاوره شغلی رشت ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره حقوقی ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، مشاور دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی دیجیتالی ، مشاوره بازاریابی ، مشاوره رایگان ، مشاوره شغلی ، دیجیتال مارکتر