چگونه رشد کسب و کارها را سرعت ببخشیم؟
ما در عصر اطلاعات قرار داریم. تکنولوژی امروزه با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت است و کسب و کارها هم متناسب با همین سرعت رشد میکنند. به همین خاطر کسب و کارها در حال رقابت شدید با هم هستند و اگر نتوانید از روشهای نوینی استفاده کنید تا کسب و کارتان را گسترش دهید به سرعت از این بازار رقابت حذف خواهید شد پس لازم است در این مسیر تلاش کنید تا هر روز کسب و کارتان بیشتر با معیارهای جهانی منطبق شود و با تکنیکهای روز همراه باشید. این روزها برای اینکه بتوانید به موفقیت در کسب و کار خود برسید باید قادر باشید آن را گسترش دهید و متناسب با علم روز از روشهای جدید برای رشد و موفقیت در کسب و کارتان استفاده کنید. با وجود بستری مانند اینترنت و شبکههای اجتماعی تکنیکهای بسیار زیادی برای رشد و توسعه کسب و کار در دسترس شما قرار دارد که میتوانید به کمک آنها تجارت خود را بهبود ببخشید.
توصیه های حیاتی برای رشد کسب و کار
سازماندهی و برنامه ریزی امور: برای موفقیت در هر تجارتی نیاز به برنامه ریزی دارید. یک روش ساده برای این کار تهیه لیست کارهای روزانه است. این لیست شما را مطمئن میسازد که چیزی را فراموش نخواهید کرد و آنچه را که برای بقای تجارت لازم است انجام میدهید. با کمک این لیست میتوانید هر روز به شکل بهینهتری کار کنید و زمان تلف شده کمتری داشته باشید.
جزئیات را فراموش نکنید: به وسیله ثبت جزئیات کسب و کار خود خواهید فهمید که کجا هستید و چه پتانسیلهایی برای رشد دارید. این کار به شما امکان میدهد استراتژی برای مواجهه با چالشها داشته باشید. هر نکته یا ایدهای که به ذهنتان میرسد ثبت و در زمان مناسب به آن رسیدگی کنید و عملکرد روزانهتان را جمع بندی کنید. وقتی انتخاب میکنید که در مسیرتان به طور مداوم و پیوسته اصلاحاتی انجام دهید، بعد از مدتی نتایج شگفتانگیزی به دست میآورید.
رقبای خود را تحلیل کنید: رقابت سالم نتایجی بیش از تصور برای تجارت شما به همراه میآورد. برای موفقیت باید رقبای خود را بررسی و تحلیل کنید و با پیاده سازی یا اجتناب از برخی برنامهها رشد تجارت خود را افزایش دهید. بررسی رقبا باعث میشود کمتر نیاز به آزمون و خطا داشته باشید و پلههای ترقی را سریعتر طی کنید. هر رقیب دست خریدار را برای انتخاب بازتر میگذارد، پس برای بقاء نیاز دارید که به تجزیه و تحلیل رفتار رقبا بپردازید.
پاداش و ریسک ها را بشناسید: کلید اساسی موفقیت این است که دست به ریسکهای حساب شده بزنید تا باعث رشد کسب و کار شما شوند.ریسکهای حساب شده در آینده پاداشهای بزرگی را برای شما به همراه خواهد داشت. در شروع کار نیاز به مقدار زیادی خلاقیت و نوآوری دارید و اگر هوشیارانه جلو بروید، میتوانید در مدت کوتاهتری به اهداف شغلی و مالی خود برسید.
خلاق باشید: همیشه به دنبال راهی باشید که کسبوکار خود را گسترش دهید. شما همه چیز را نمیدانید پس از ایده و نگرشهای جدید برای کسب و کارتان استقبال کنید. نترسید شما فعلا در حال فکر کردن هستید و نیازی به عملی کردن آنها ندارید، پس محدودیتی برای خود قائل نشوید و فکرتان را بر روی ایدههای خلاقانه باز نگه دارید.
متمرکز باشید: چون شما کارتان را شروع کردید به این معنا نیست که پول نیز به سوی شما سرازیر میشود. زمان میبرد تا دیگران شما و کسب و کارتان را بشناسند و به مشتری شما تبدیل شوند. پس روی کارتان تمرکز داشته باشید. پراکنده کاری انرژی شما را هدر میدهد و با وجود اینکه تمام مدت مشغول فعالیت بودهاید، درآخر میبینید که نتیجه خاصی به دست نیاورده اید. برای رشد کسب و کار دید بلندمدتی به کسب و کار خود داشته باشید و برنامه کاری برای روز، ماه و حتی سالهای آینده در نظر داشته باشید.
بهایش را بپردازید:همه ظاهر یک کارآفرین موفق را میبینند و میگویند او چه خوشبخت و خوششانس است، اما او به شما خواهد گفت: رشد یک کسب و کار به هیچ عنوان ساده نیست و چه از خودگذشتگیهای زیادی داشته تا به اینجا رسیده است. خیلی از مواقع مجبور شدهاند، بیشتر از آنچه فکر میکردند زمان و انرژی بگذارند. باید آماده باشید تا از تفریحات خود بزنید و کمتر با دوستان معاشرت کنید یا مجبور به پس انداز بیشتری شوید. شروع کار همان جایی است که بسیاری از افراد را متوقف می کند اما شما تسلیم نشوید. شاید در ابتدا سخت باشد اما وقتی نتایج انضباط شخصی خود را ببینید تمایل بیشتری به ادامه خواهید داشت.هر چیزی در زندگی هزینه خودش را دارد، حتی تلاش نکردن هم هزینههای خودش را به دنبال دارد. با بررسی شرایط زندگی کنونی خود و شرایطی که بعد از موفقیت پیدا میکنید، خود را به پرداخت بهای موفقیت مشتاق کنید.
خدمات خوبی ارائه دهید: هرچقدر که خدمات بهتری را به مشتریان ارائه دهید آنها بیشتر تمایل پیدا می کنند دوباره به شما مراجعه کنند. حتی ممکن است به مشتریان وفاداری تبدیل شوند که هیچ سراغی از رقیبان شما نمی گیرند. این نوع مشتریها بهترین نوع تبلیغات دهان به دهان برای شما هستند. مشتریان وفادار هستند که رشد کسب و کار شما را تضمین می کنند. آنها علاوه بر تکرار خرید، داوطلبانه و با رضایت برای محصولات و خدمات شما تبلیغ میکنند و افراد دیگری را به سوی شما جلب میکنند. اصل رضایت مشتری از مهمترین فاکتورهای موفقیت سازمان است. موفقیت هیچ کسب و کاری بدون تعداد زیادی مشتریان راضی امکان پذیر نیست. پس اصل رضایت مشتری را در اولویتهای کاری خود قرار دهید و روشهایی برای دریافت بازخورد از مشتریان طراحی کنید.
ثابت قدم باشید: ثبات قدم از مهمترین عوامل کسب درآمد است. شما باید مصرانه به فعالیتهای خود ادامه دهید تا روز به روز موفقتر شوید. استمرار شما بعد از مدتی به یک عادت مثبت تبدیل میشود که مزایای بسیاری از جمله درآمد خوب را برایتان به ارمغان میآورد.بهترین ایده و امکانات بدون استمرار و پایداری تا پایان کار، نتیجه ای نخواهند داشت. این نکته میتواند مهمترین توصیه باشد چون هیچ چیز جایگرین استمرار و ثبات قدم نمیشود. حتی با وجود این خصلت میتوانید بسیاری از کمبودها را جبران کنید. ثبات قدم به این معنا نیست که هیچگاه دچار تردید یا ناامیدی نمیشوید. بلکه ثبات قدم ادامه دادن با وجود تمام ترس و تردیدها است.
برای مشاوره کسب و کار خود از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- بوم مدل کسب و کار چیست؟
- نکات طلایی قبل از راه اندازی کسب و کار
- مشاوره کسبوکار چیست و چه انواعی دارد
- کسب و کار مجازی چیست؟
- کسب و کار نوین و چیزهایی که نمی دانیم!
- همه چیز درباره شتابدهندهی کسبوکار
- کسب وکار و انواع آن
- طرح کسب و کار چیست؟
برچسب ها: استارت آپ ، آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره کسب و کار ، طرح توجیهی ، کسب و کار ، سرمایه گذاری ، طرح کسب و کار ، مرکز مشاوره ، امکان سنجی طرح ها ، استراتژی توسعه بازار ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره در رشت ، توسعه کسب و کار ، رشد کسب و کار ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان