چگونه تبلیغات هدفمند انجام دهیم؟
تبلیغات در مارکتینگ،به شرکت ها و صاحبان کسب وکار این امکان را می دهد که به خوبی ویژگی ها و کاربردهای محصولاتشان را به دیگران معرفی کنند. از این طریق قادر هستند که مخاطبان را به خودشان جذب کنند و در نهایت محصولشان را به آن ها بفروشند.
تبلیغات هدفمند چیست؟
تبلیغات هدفمند در واقع شامل تبلیغاتی است که چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین، براساس بخشبندی بازار مخاطبانی را با ویژگیهای مهم هدف قرار میدهد تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. از آنجایی که همیشه به دنبال دریافت بیشترین خروجی و افزایش نرخ تبدیل هستیم، باید به روشهای مختلف محتوای خودمان را به مخاطبان هدفی برسانیم که میدانیم با توجه به ویژگیهای مشابهی که دارند، نسبت به پیام ما عکسالعملی یکسانی نشان خواهند داد. یکی از مهمترین فرایندها در تبلیغات هدفمند بخشبندی بازار یا Market Segmentation است. این کار کمک میکند تا برای هر بخش محتوای سفارشی و شخصیسازی شده داشته باشید و بتوانید از منابعی که در اختیار دارید به درستی استفاده کنید.
چرا تبلیغات هدفمند اهمیت دارد؟
مدیران از صرف هزینه در برنامههای تبلیغاتی دنبال خروجیهای مطلوب هستند و از سوی دیگر منابعی که در اختیار بازاریابها و تیمهای تبلیغات یک کسب و کار قرار دارد، محدود است. ضمن اینکه هیچکس نمیتواند بدون هدف کار کند و اگر نتوانید به درستی محتوای تبلیغاتی خود را به مخاطبان هدف برسانید، بدون شک نه تنها اسیر فرایندهای بینتیجه و فرسایشی میشوید، بلکه منابع تمام شده و باید منتظر شکست سخت کسبوکار باشید. از سوی دیگر تبلیغات هدفمند مزایای بسیار زیادی دارد و اگر بتوانید به درستی آن را پیادهسازی کنید، میتوانید سرعت پیشرفتتان را دوچندان کنید. در نهایت افزایش نرخ تبدیل و بیشتر شدن مشتریان وفادار باعث میشود بتوانید از رقبا پیشی بگیرید.
تبلیغات هدفمند چه مزایایی دارد؟
تبلیغات هدفمند اهمیت و مزیتهای زیادی دارد. به همین دلیل زمان زیادی صرف بخشبندی بازار و شناخت دقیق مخاطبان هدف میشود.از مهم ترین مزایای تبلیغات هدفمند می توان موارد زیر را نام برد:
بیشترین منافع به مصرف کننده می رسد: یکی از مهمترین مزایای تبلیغات هدفمند این است که بیشترین منفعت نصیب مشتری و مصرفکننده میشود. پیامهای شما به صورت سفارشی و شخصیسازی شده به آنها میرسد، میتوانید به صورت موثر خدمات و محصولات خود را مستقیما به دست آنها برسانید، نیاز آنها به درستی برطرف میشود و چیزی را دریافت میکنند که به آنها ارتباط داشته و مورد علاقهشان است.
اثر بخشی بالای تبلیغات هدفمند: در طرف مقابل کسبوکارها و تبلیغدهندگان نیز از هدفمند و هوشمند بودن برنامههای خود منفعت زیادی کسب میکنند. کمپینهای آنها اثربخشی بیشتری دارند، منابع آنها به درستی صرف میشود، هزینه تبلیغاتشان کاهش مییابد، نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بهتری دارند، فروش آنها بالاتر رفته و در نهایت مشتریان راضی و وفادارشان بیشتر میشود.
چگونه تبلیغات هدفمند وموفق داشته باشیم؟
همه افراد دوست دارند تبلیغات هدفمند داشته باشند و از مزایای آن استفاده کنند، ولی اجرای آن کار سادهای نیست و باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید.
استراتژی دقیق و اصولی: هیچ کار و برنامهای به ویژه در حوزه تبلیغات بدون داشتن استراتژی دقیق به نتیجه نمیرسد. برای اینکه بتوانید به درستی برنامه تبلیغات هدفمند خود را پیاده کنید، فقط مشخص کردن مخاطبان هدف کافی نیست. باید ببینید اهدافتان چیست، چه مزایای رقابتیای برای هر بخش از بازار دارید، پیام شما برای آنها چیست، تقویم محتواییتان چگونه باشد و… . ضمن اینکه در نهایت باید شاخصهایی را مشخص کنید و ببینید تا چه اندازه به آنها رسیدهاید.
تقسیم بندی مخاطبان: موضوع بخشبندی میتواند در قسمت های مختلف انجام شود، اما یکی از مهمترین موارد برای سگمنتیشن مخاطبان که باعث میشود تبلیغات هدفمندتری داشته باشید، تقسیمبندی مخاطبان و مشتریان است. زمانی که میخواهید کمپینهای مختلفی چون ایمیل مارکتینگ راهاندازی کنید، این بخشبندی به شما کمک میکند تا محتوای خود را به صورت شخصیسازی شده به مخاطبان برسانید. علاوه بر این باعث میشود کمپین شما ویژهی گروه خاصی از افراد تعریف شود.
از آمار و اطلاعات استفاده کنید: تجربهاندوزی از کمپینها و تبلیغات قبلی و بهکارگیری اطلاعات و تحلیل آنها کمک میکند تا در تبلیغات بعدی خود هدفمندتر باشید و بتوانید مخاطبان هدف بیشتری را پوشش دهید. آمار و اطلاعات به شما کمک میکند رفتار مخاطبان هدف را در کمپینهای قبل بررسی کنید و در برنامههای جدید خود براساس موارد واقعیتر سراغ آنها بروید.
منابع خود را برای هر بخش مشخص کنید: اگر قرار است تبلیغات هدفمند داشته باشید، باید برای هر سگمنت منابع و بودجه مشخصی تعریف کنید. اگر نتوانید توازن و تعادل را به درستی برقرار کنید، قطعا خروجی مناسبی به دست نمیآورید. بدون شک منابع تبلیغاتی محدود هستند و باید هدفمند از آنها استفاده کنید.
محتوای متناسب تولید کنید: بدون شک بخش مهمی از تبلیغات را تولید محتوای جذاب تشکیل میدهد. فرقی نمیکند بخواهید به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تبلیغ کنید، مهم این است که محتوای شما متناسب با گروه هدف و به صورت شفاف و صریح باشد. بازاریابی محتوایی نیز در تبلیغات هدفمند نقش اساسی دارد و البته اگر نتوانید محتوای درست و مرتبط تولید کنید، حتی اگر مخاطبان هدف را با دقت شناسایی کرده باشید، همچنان احتمال شکست وجود دارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- چگونه کار خود را تبلیغ کنیم؟
- تفاوت بازاریابی و تبلیغات
- تفاوت بین تبلیغات سنتی و تبلیغات دیجیتال
- نقش تبلیغات در کسب و کار
- تبلیغات هدفمند چیست؟
- تبلیغات در فضای مجازی چگونه انجام می شود؟
- اهمیت تبلیغات خلاقانه برای کسب و کارها چیست؟
برچسب ها: کارآفرینی ، طرح توجیهی ، کسب و کار ، تبلیغات ، تبلیغات انلاین ، تبلیغات فضای مجازی ، تبلیغات اینترنتی ، شتابدهنده دکتر کاربین ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، بازاریابی ایمیلی ، تبلیغات دیجیتال ، تبلیغات هدفمند