چرا برندها از اهمیت بالایی برخوردار هستند؟
برند یعنی یک نام، عبارت، نشانه یا علامت یا ترکیبی از اینها که با هدف متمایز کردن یک کالا یا خدمت از سایر کالاها و خدمات یک فروشنده یا برای ایجاد تمایز میان کالا و خدمت یک فروشنده با کالا و خدمات سایر فروشندگان به کار گرفته می شود.
یک برند خوب چه خصوصیاتی دارد؟
برند می بایست چیزی از هدف تولید محصول، کیفیت، منافع ، استفاده هاو طرز عمل آن و غیره پیشنهاد کند
برند باید ساده،کوتاه و دارای تلفظ ساده بوده و به خاطر سپردن آن آسان باشد.
برند باید به سادگی تبلیغ و شناسایی شود
برند باید بخشی از یک حالت و طبیعت دائمی باشد
برند باید ساده ، شفاف و جذاب باشد
برند باید مشخص و دقیق باشد
برند باید اصل باشد
برند باید تصویر خوبی ایجاد کند
برند نباید قدیمی و کهنه باشد
برندها چه کاری انجام می دهند؟
برندسازی به معنی تبلیغات است، در واقع برندسازی فقط به وسیله تبلیغات انجام می شود. برند یک ابزار قدرتمند است که همواره کسب و کارهای مختلف سعی دارند با ارائه محصولات منحصر به فرد، و ایجاد یک مزیت رقابتی میزان اعتماد خریداران و مخاطبان را افزایش دهند. در واقع سازمان می توانند کسب و کار خود را به عنوان یک برند معرفی کرده و در بین مخاطبان نفوذ بیشتری داشته باشند و سهم فروش بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.
چرا برندها از اهمیت بالایی برخوردار هستند؟
اهمیت برند در دنیای امروزی بیش از پیش احساس میشود. برخی از دلایل اهمیت برندها عبارتاند از:
برند کلید رسیدن به سود است: تعداد محصولات در بازارهای امروزی از قبل بیشتر است و انتخاب های زیادی پیش روی مشتریان قرار دارد. مردم برای خرید محصولاتی که درباره آنها شنیدهاند، به آنها اعتماد دارند که نسبت به دیگر محصولات ارزش بیشتری برای آنها فراهم میآورد، هزینه بیشتری میپردازند. اگر مشتریان بین محصولات مختلف تفاوت زیادی مشاهده نکنند یا فکر کنند ماهیت یکسانی دارند، به سادگی ارزانترین محصول ارزانترین محصول را میخرند. این موضوع به کاهش سود منجر میشود که فروشندگان با ایجاد برند از آن اجتناب میکنند.
برندها به مشتریان برای انتخاب سریع تر کمک می کنند: برای نخستین بار در تاریخ خرید، مشتریان میتوانند بدون محدودیت جغرافیایی خرید کنند. اینترنت و دیگر راه های خرید در منزل، دسترسی از راه دور به هر محصولی و در هر زمانی را میسر میسازند. مشتریان میتوانند با چند بار کلیک کردن یا با فشردن چند دکمه، محصولاتی که نام آنها را میدانند، پیدا کند.
برندها آگاهی ایجاد می کنند: محصولات و کسب و کارهای جدید اخیراً به جای اسامی شناخته شده و متداول، به اسامی ابداعی روی آوردهاند. بنابراین هر فروشندهای که بخواهد در عمل از یک نام جدید حمایت کند، برای رسیدن به موفقیت باید کلمهای غیر تکراری را به ثبت برساند.
برندها شانس بقای کسب و کار را افزایش می دهند: تعداد کسبوکارها و محصولات جدید با سرعت بیسابقهای در حال افزایش است؛ اما فقط آنهایی که با اتکا به برندهای موجود وارد بازار میشوند یا آنهایی که قادرند به سرعت یک برند ایجاد کنند، میتوانند در عرصه رقابت باقی بمانند.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- برندینگ و آشنایی با انواع آن
- چگونه یک برند موفق بسازیم؟
- اهمیت برندینگ در موفقیت کسب و کارها
- مراحل برندسازی چیست؟
- برندسازی شخصی چیست؟
- مدیریت برند چیست؟
- استراتژی برندینگ
- استراتژی برندینگ چیست؟
- برندسازی شخصی چه اهمیتی دارد؟
- چرا برندسازی و بازاریابی مهم ترین عوامل موفقیت کسب و کارها هستند؟
- مدیریت استراتژیک برند چیست؟
- ویژگی های برند موفق چیست؟
- برندهای موفق چه ویژگی هایی دارند؟
برچسب ها: مشاوره ، برندسازی ، برندینگ دیجیتال ، کسب و کار نوپا ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، برند ، مدیریت برند ، برندینگ ، استراتژی برندینگ ، برندسازی شخصی ، مدیریت استراتژیک برند ، برند موفق