استراتژی برندینگ چیست؟
برندسازی یا برندینگ تنها یک لوگو و یک اسم و یک رنگ نیست. برندینگ تمام تلاشی است که شما به کار می گیرید تا پیام خود را به مخاطبان خود برسانید. روش ها و راهکارهای زیادی برای بهتر نتیجه گرفتن از برندینگ وجود دارند. مهم ترین مولفه ی برندینگ رساندن یک پیام است. پیامی قدرتمند که مخاطب را کشف می کند و او را جذب می کند و به دنبال خود می کشد. اگر شما بدون اینکه یک استراتژی برندینگ قدرتمند داشته باشید وارد بازار شوید مسلما چیزهای زیادی را از دست خواهید داد.
چگونه استراتژی برندینگ داشته باشیم؟
تحقیقات بازار محلی هدفمند را شروع کنید: اولین قدم همیشه تحقیق و مطالعه است. شما باید بازار هدف خود را بشناسید و ببینید مخاطبان شما دنبال چه چیزی هستند و چه چیزهایی برای آن ها ضروری است. در حقیقت میزان درآمدی که کسب می کنید به همین مرحله بستگی دارد. شما نباید با چشم و گوش بسته وارد شوید. باید بدانید دقیقا دنبال چه چیزی هستید و چه کسانی قرار است از شما خرید کنند. یک مسیر برای انجام تحقیقات بسازید. باید از چیزهای ساده شروع کنید و دید خود را از مخاطب خاص تا مخاطب عام گسترش دهید. نباید روی افراد و برندهای که هیچ ربطی به کار شما ندارند تمرکز کنید و تمام توجه شما باید در حوزه کاری خودتان باشد.
پیام برند خود را بسازید: تحقیقات بازار به شما خواهد گفت که ارزش های مخاطب شما چه چیزهایی هستند و به چیزهایی نیاز دارد. در این صورت شما مخاطب خود را شناخته اید و می توانید به نحوی با او شروع به تعامل کنید.برندهای بزرگ آن ها یک استایل برای معرفی یا راهنمایی کاربران و مخاطبان خود در محتوا یا بازاریابی خود به کار می بندند. این کار پیام برند را به درستی ایجاد می کند و کاربران می دانند که چه انتظاراتی از این برند دارند و سعی می کنند نیازهای خود را از این برند ها برطرف کنند.
سئو را مطابق با پیام برند خود اعمال کنید: سئو در حقیقت می تواند اولین رابط شما با مخاطب باشد. از طریق موتورهای جستجو و کلیدواژه هایی که در پیام برند شما حضور دارند. کاربران شما که می خواهند لوازم یا محصولات شما را بخرند در نتیجه آن ها محصولات را جست و جو می کنند و اگر شما این کلیدواژه ها را سئو کرده باشید می توانید به راحتی آن ها را جذب کنید.
شراکت استراتژیک داشته باشید: اگر می خواهید برند خود را زودتر بالا بکشید و پیام خود را به مخاطبان برسانید می توانید با شرکت هایی که در این مسیر می توانند به شما کمک کنند شراکت داشته باشید. نگران نباشید قرار نیست بخشی از سود خود را به آن ها بدهید. شما از این طریق می توانید راحت تر رشد کنید. باید روی منافع مشترک خود تمرکز کنید و ببینید چگونه می توانید در کنار هم و در ارتباط با هم به بهترین نتیجه برسید.
محتوای هدفمند در شبکه های اجتماعی منتشر کنید: شبکه های اجتماعی یک منبع قدرتمند برای پیدا کردن مخاطبین هدف شماست. برای اینکه بتوانید مخاطبین خود را پیدا کنید باید محتوایی تولید کنید که توجه آن ها را جلب کند. هر برندی یک استراتژی خاص برای محتوای خود در شبکه های اجتماعی دارد و همه ی این محتوا نیز به این منظور ایجاد می شود که پیام برند را تمام و کمال برساند.
در رویدادهای مرتبط با کسب و کار خود شرکت کنید: این رویدادها عموما رویدادهای شبکه سازی در برند نام دارد. این کار باعث می شود تا روابط شما با مخاطبان، مشاورین کسب و کار و سایر برندها و حتی رقبای شما مستحکم تر شود و فضایی قدرتمند تر برای کسب و کار خود بسازید. شرکت کردن در این رویدادها نه تنها می تواند به شراکت های استراتژیک بینجامد بلکه می تواند در جذب مشتری به صورت مستقیم نیز تاثیر زیادی داشته باشد.
از کمپین های تبلیغاتی استفاده کنید: اگر بودجه ی کافی دارید روی کمپین های تبلیغاتی سرمایه گذاری کنید چون ترافیک بسیار زیادی را روانه ی سایت می کنند. کمپین های PPC یا همان Pay per Click می توانند تاثیر بسیار زیادی در عملکرد شما داشته باشند. اگر مرحله ی تحقیقات بازار را به درستی و کامل انجام داده باشید در کمپین های تبلیغاتی می توانید نتایج بهتری کسب کنید و ترافیک هدفمندتری جذب کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- اصول و مراحل برندسازی برای استارتاپها
- برندینگ و آشنایی با انواع آن
- چگونه یک برند موفق بسازیم؟
- اهمیت برندینگ در موفقیت کسب و کارها
- مراحل برندسازی چیست؟
- برندسازی شخصی چیست؟
- چگونه استراتژی برند را طراحی کنیم؟
- چگونه یک برند قوی خلق کنیم؟
- اهمیت برند در بازاریابی
- استراتژی برندینگ
- تفاوت برندسازی و مارکتینگ
- چگونه برند موفق بسازیم؟
برچسب ها: کسب و کار ، برندسازی ، برندینگ دیجیتال ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، برند ، مدیریت برند ، برندینگ ، استراتژی برندینگ