نکاتی که برای راه اندازی کسب و کار باید بدانیم
یکی از مهمترین اقدامات در استارتآپ و کارآفرینی، راهاندازی کسبوکار جدید است.اغلب افراد کسب و کار را به معنای خرید و فروش و تجارت میداند. به طور کلی، کسبوکار ار میتوان حالتی از مشغولیت که شامل فعالیتهای از قبیل تولید، خرید کالا و ارائه خدمات با هدف فروش و کسب درآمد، دانست. مسیر کسبوکار جدید میتواند پر از چالش و ریسک باشد. اما، با در دست داشتن اطلاعات مناسب میتوانید در این مسیر، موفق شوید و سود زیادی کسب کنید. برای راهاندازی یک کسبوکار موفق باید از انگیزه و اشتیاق بالا برخوردار باشید؛ در غیر این صورت، مشکلات و موانعی که در سر راهتان قرار دارند، شما را از ادامه مسیر پشیمان میکنند.
ویژگی های کسب و کار
فروش کالا و یا ارائه خدمات با هدف کسب ارزش.
معامله و تبادل کالاها و خدمات.
تکرار معاملات.
انگیزه هدف.
فعالیت آمیخته با ریسک.
کسب و کار جدید به چه مهارت هایی نیاز دارد؟
شاید بسیاری از افراد خود بپرسند که چرا باید یک کسبوکار جدید راه بیاندازیم؟ بسیاری از مواقع، یک ایده در ذهنتان شکل میگیرد که نمیتوانید به راحتی از آن بگذرید. کسبوکار، نمادی از استقلال است و با راه اندازی کسبوکار خود میتوانید از کار کردن زیر نظر دیگران رها شوید. قبل از اقدام به کارآفرینی، دلیل خود را از راه اندازی کسبوکار پیدا کنید. سپس، کشف کنید که چگونه میتوانید بدون کسب مهارت یک کاسبی راه بیاندازید. همیشه برای شروع به فعالیت، نیاز به مهارتهای جدید نیست. بلکه، در بسیاری از موارد میتوانید با همان مهارتهایی که دارید کسبوکار خود را شروع کنید.
نکاتی که برای راه اندازی کسب و کار باید بدانیم
یک ایده مطمئن و عالی پیدا کنید: ممکن است در رویای مستقل بودن اشید. اما ایدهای مناسب برای شروع کسبوکار نداشته باشید. در چنین حالتی، خارج از چهارچوب فکر کنید. سعی کنید با سوالهای متعدد از خود، به یک ایده و الگو کامل از کسبوکار برسید. سپس به بررسی جزئیات ایده بپردازید. در صورتی که آن ایده موقت نباشد و بازاری برای آن وجود داشته باشد، پس برای عملی کردن آن لحظهای درنگ نکنید.
بازار را با دقت بررسی کنید: قبل از دنبال کردن ایده کسبوکار، باید مطمئن شوید که برای آن تقاضا وجود دارد و ایده شما یک ایده منحصر به فرد است. اگر شما اولین فردی نیستید که آن خدمت را ارائه میدهید، ممکن است در بازار رقبایی برای شما وجود داشته باشد. پس باید به دنبال شیوه متفاوتتری از سایرین باشید. انجام یک مصاحبه با افراد جامعه، میتواند در بهتر فهمیدن نیاز مردم و انتخاب شیوه متمایز به شما کمک کند.
ایجاد طرح اولیه کسب و کار: حالا که یک ایده برای شروع فعالیت خود دارید، باید یک نقشه راه تهیه کنید تا بتوانید ایده کسبوکار خود را به واقعیت تبدیل کنید. وجود یک طرح اولیه برای همهی استارتآپها و کسبوکارهای جدید، امری ضروری است.
ارزیابی سرمایه اولیه کسب و کار: هر کسبوکاری، بسته به مقیاس، هزینههای متفاوتی را در پی دارد. بنابراین، لازم است از همان ابتدا، هزینهها را پیشبینی کنید؛ زیرا، در ماههای اول ممکن است سودی دریافت نکنید. پس، باید بدانید که از دست دادن چه میزان هزینه، لطمهای به زندگی شما وارد نمیکند. سنجش ایده به شما این امکان را میدهد که بتوانید میزان سرمایه مورد نیاز در زمان سودآوری، بررسی کنید. سپس، برآورد کنید که این هزینهها را از چه راهی میخواهید تامین کنید. ابتدا مقداری هزینه برای شروع کاسبی خود پساندازی کنید تا در مسیر کارآفرینی به مشکلات جدی برنخورید.
بررسی ساختار کسب و کار: قبل از راهاندازی کسبوکار، لازم است یک ساختار اولیه برای آن تعریف کنید. البته این ساختار در طول زمان تغییراتی اساسی خواهد شد. با این حال، لازم است ساختاری ابتدایی برای خود تعریف کنید.
یک نام مناسب برای تجارت خود انتخاب کنید: انتخاب نام مناسب برای راهاندازی کسبوکار جدید، بسیار مهم است؛ زیرا، نام همه جنبههای کاری شما را در بر میگیرد. پس، لازم است نام را متناسب با ویژگیهای کسبوکارتان انتخاب کنید. بهتر است قبل از اتمام مراحل راه اندازی کسب و کار،چند نام در نظر بگیرید. سپس، مطمئن شوید که نامی مشابه با نام انتخابی شما وجود ندارد. نام مناسب میتواند به خوبی در میان مخاطبان جای بیفتد. در گام بعدی، باید نام تجاری خود را ثبت کنید.
مجوزهای مربوطه را دریافت کنید: هر کسبوکاری بسته به نوع فعالیتی که دارد، نیاز به تعدادی مجوز دارد. بنابراین، لازم است که در همان ابتدا، روند کاغذبازی را طی کنید و قوانین مربوطه را مطالعه کنید. انواع مختلفی از مجوزهای کسبوکار وجود دارد که شما باید بسته به نوع فعالیتتان، آنها را دریافت کنید.
یک تیم قوی تشکیل دهید: موفقیت به تنهایی امکان پذیر نخواهد بود.یک از مهم ترین اقدامات در مراحل راه اندازی کسب و کارجدید،استخدام یک تیم قوی است. کارآفرینان باید به همان اندازه که به محصول توجه میکنند، به افراد نیز توجه کنند. محصول شما توسط افراد تولید میشود، از این رو پیدا کردن یک تیم خوب، شناختن کمبودها، خلأها و پر کردن آنها باید در اولویت باشد.تعیین نحوه همکاری اعضای تیم با یکدیگر، تقسیم وظایف، تعیین نقش و وظیفه هر یک از اعضای تیم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر خدمات شما دیده نشود، شانسی برای رشد و موفقیت وجود نخواهد داشت. شما باید تلاش کنید که با افراد بسیاری در ارتباط باشید و تنها به اطرافیان خود بسنده نکنید. قبل از عرضه محصول به بازار و برند سازی، باید تصویری مشخص و دقیق از محصول یا خدمات در ذهن مردم بسازید. طراحی یک برند و انتخاب نام مناسب میتواند تاثیر زیادی در ثبت استارتآپ شما در اذهان عمومی داشته باشد.
یک وب سایت قوی بسازید: ساخت وبسایت در فضای مجازی، آخرین مرحله از مراحل راه اندازی کسب و کار جدید است. برای ساخت سایت باید ویژگیهای زیر را در نظر بگیرید:
وبسایت، ویترینی از کسب وکار شما است. پس، لازم است که وبسایت شما زیبا و کامل باشد.
برای محتوای سایت از یک یا دو فونت خوانا استفاده کنید.
اگر قصد فروش محصولات خود را از طریق وبسایت دارید، فرآیند خرید را ساده طراحی کنید.
برای جذب بیشتر مخاطبان، میتوانید با سازمانها و یا مشاغل دیگر همکاری کنید و تخفیفاتی برای آنها در سایت خود قرار دهید.
در انواع شبکه های اجتماعی حضور پیدا کنید: رسانههای اجتماعی میتواند یک ابزار تبلیغاتی برای معرفی خدمات شما به حساب میآید. سعی کنید که در شبکههای اجتماعی مناسب، حضور پررنگی پیدا کنید و ارتباطی موثر بین سایت و شبکههای اجتماعی برقرارکنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- چگونه یک استارتآپ راه بیندازیم: ۱۰ قدم تا شروع
- کسب و کار مجازی چیست؟
- کسب و کار نوین و چیزهایی که نمی دانیم!
- کسب وکار و انواع آن
- کسب و کار نوپا چیست؟و ویژگی های آن
- اهمیت برندینگ در موفقیت کسب و کارها
- ویژگی های صاحبان کسب و کار موفق
- برای رسیدن موفقیت در کسب و کار چه باید کرد؟
- اهمیت بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای کوچک
- اهمیت بازاریابی برای کسب و کار
- چرا بنچ مارکتینگ در کسب و کار مهم است؟
- چگونه کسب و کار کوچک خود را به موفقیت برسانیم؟
- کسب وکارهای موفق چه ویژگی هایی دارند؟
برچسب ها: خدمات تخصصی کسب و کار ، استارت آپ ، اشتغال ، طرح توجیهی ، طرح تجاری ، کارآفرین ، کسب و کار ، سرمایه گذاری ، بیمه بیکاری ، رشت ، شتابدهنده دکترکاربین ، تیم سازی استارتاپ ، تیم سازی ، استخدام ، کسب و کارهای مجازی ، کسب و کار اینترنتی ، کسب و کار آنلاین ، طرح کسب و کار ، کسب درآمد ، نام تجاری ، وب سایت تجاری ، امکان سنجی طرح ها ، کسب و کار نوپا ، کاریابی کارآفرین ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، سرمایه گذاری رشت ، کسب و کار گیلان ، مشاوره کسب و کار در رشت ، توسعه کسب و کار ، رشد کسب و کار ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، راه اندازی کسب و کار ، صاحبان کسب و کار ، کسب و کار موفق ، خلاقیت در کسب و کار ، کسب و کار کوچک ، مشاوره رایگان ، اشتغال زایی ، اشتغال خانگی ، کار گیلان ، فرصت شغلی ، کاریابی رشت استان گیلان ، کاریابی ، کاریابی رشت ، پیشخوان اداره کار ، باشگاه کارآفرین ، رشت گیلان ، کار ، جویای کار ، استخدام رشت ، اخلاق حرفه ای ، مشاوره شغلی ، کارفرما ، کارفرمایان ، تنظیم دادخواست ، دفاعیه ، پیشکار ، کارگر