چگونه می توان تبلیغات خوب ساخت؟
تبلیغات یا Advertising شکل غیرشخصی ترفیع است که از طریق رسانه های منتخب به مجرای فروش فرستاده می شود و تحت هر شرایطی لازم است که برند یا صاحب کسب و کار برای نمایش تبلیغات در زمان و مکان مناسب پول پرداخت کند. تبلیغات از مدت ها قبل به عنوان روشی برای ترفیع در مجامع عمومی مورد استفاده قرار می گرفته است و از طریق آن می توان یک پیام را به تعداد زیادی از مخاطبان برند رساند، اما به مرور زمان و افزایش رقابت این رویکرد ترفیع جمعی باعث بروز مشکلاتی شد. از آنجایی که افراد زیادی در معرض پیام تبلیغاتی قرار می گرفتند که حتی در گروه مخاطبان هدف هم قرار نداشتند، دیگر تبلیغات به اندازه قبل کارآمد و موثر نبود، که نتیجه آن کاهش استفاده ی کارآمد از بودجه تبلیغاتی بود.
تبلیغات از گذشته تا به امروز
تبلیغات در گذشته به عنوان شکل یک طرفه ارتباطات بازاریابی در نظر گرفته می شد، زیرا در آن زمان دریافت کننده پیام در موقعیتی نبود، که فوراً نسبت به پیام واکنش نشان دهد. این مورد نیز با ظهور و پیشرفت فناوری اطلاعات در حال تغییر است. در حقیقت، امروزه تبلیغات از حالت ارتباط یک طرفه خارج شده و به مدلی تبدیل شده که تعاملات برند و مخاطب در آن به شدت بالا است. تعاملات برندها و مخاطبین شان بر روی شبکه های اجتماعی مثالی واضح بر این ادعاست، شما به سادگی می توانید صفحه برند مورد نظر خود را دنبال و به آن پیام دهید. ویژگی دیگری که در طول فرایند تکامل تبلیغات، به شدت در حال تغییر است، این است که می توان بلافاصله برای کالاهایی که تبلیغ می شوند، تقاضا ایجاد کرد. در واقع، مشتری می تواند به محض مشاهده تبلیغ یک محصول، آن محصول را خریداری کند. در تبلیغات هرچه رسانه ها بیشتر به مخاطبان اجازه تعامل با پیامی که برای آنان فرستاده میشود را بدهند، توانایی تبلیغات افزایش خواهد یافت. فروشگاه های آنلاین و تبلیغات اینترنتی مثالی شفاف در این خصوص هستند.
اهداف اصلی تبلیغات چیست؟
افزایش آگاهی از برند به منظور توسعه جایگاه برند در بازار هدف و فروش بیشتر
ترغیب بازار هدف به انجام اهداف مورد نظر از تبلیغات برند است. در واقع هدف از تبلیغات، تشویق بازار هدف به امتحان محصول و یا خرید آن است. برند با انجام تبلیغات، بازار هدف را ترغیب به انجام عملی می نماید که هدف اصلی برند از تبلیغات بوده است.
توسعه و تثبیت جایگاه برند در اذهان بازار هدف، جذب مخاطب بیشتر و جلوگیری از افزایش نرخ پرش مشتریان فعلی.
اهمیت تبلیغات چیست؟
در دنیای امروز تبلیغات هم برای مشتریان و بازار هدف سودمند است و هم موجب بهبود کسب و کار برندها میشود. تبلیغات با ارائه آگاهی و اطلاعات در مورد محصول و خدمت، به مشتری در تصمیم گیری و انتخاب کمک می کند. تبلیغات هوشمندانه حتی میتواند به بیان تفاوت ها و تمایزات محصولات و خدمات برندها بپردازد. بر این اساس مشتریان بازار هدف باتوجه به نیازشان و بودجه ای که دارند راحت تر می توانند محصول و یا خدمت مورد نظرشان را انتخاب نمایند. براین اساس کسب و کارها برای پیشی گرفتن از رقبا در بازار، ابتدا باید محصول یا خدمت بهتر و با کیفیت تر را تولید و از طریق تبلیغات به معرفی آن بپردازند، و اینگونه به بهبود و توسعه جایگاه خود در بازار کمک کنند. در دنیای امروز تبلیغات نقش مهمی را در رشد اقتصادی جوامع ایفا می کند. تبلیغات علاوه بر آنکه خود صنعتی پویا است، بر میزان فروش و رشد بنگاه های اقتصادی و به دنبال آن آگاهی و خرید بازار هدف از محصولات و خدمات تاثیر می گذارد. برای برخی از برندهای کوچک نیز تبلیغات ممکن است شامل تبلیغات گاه به گاه یا فصلی و در مقیاس بسیار کوچک، مانند تبلیغ در قسمت های کوچکی از بخش آگهی های روزنامه های محلی باشد. اما بیشتر کسب و کارهایی که جدا از کوچک و بزرگی اندازه کسب وکار، بر تبلیغات،اکثرا نسبت به رقبایشان موفق تر بوده و از جایگاه بهتری در بازار هدف برخوردارند. اینگونه شرکت ها برنامه های بازاریابی مدونی دارند که تبلیغات بخشی از آن است.
چگونه می توان تبلیغات خوب ساخت؟
یک تبلیغات خوب مشتریان را درگیر می کند. چه تبلیغات آنلاین باشد و مشتری را وادار به کلیک کند و چه آفلاین و کاری کند که مشتری وارد مغازه شما شود، در هر دو صورت مطمئنا در تبلیغات از روش متفاوتی استفاده شده تا مصرف کنندگان را وادار به ایستادن و توجه نماید. روش های مختلفی برای ساخت یک تبلیغات خوب وجود دارد که شامل موارد زیر است:
ازکلمات کلیدی استفاده کنید تا در جست وجوها دیده شوید: به خاطر داشته باشید که استفاده از کلمات کلیدی که مخاطبان در موتورهای جستجو مثل گوگل سرچ می کنند در تبلیغات آنلاین به دیده شدن هر چه بیشتر تبلیغات شما توسط بازار هدف کمک خواهد کرد.
راه حلی برای یکی از مشکلات مخاطبانتان ارائه کنید: خدمات یا محصولات شما راهکاری را به مخاطبان ارائه می کنند و شما بیشتر از هر کس دیگری با این راه حل آشنا هستید. کالا یا خدمت شما چگونه به مشتریان در حل مشکلاتشان کمک می کند؟ اشتباه نکنید این یک روش قدیمی و از مد افتاده نیست و تنها یک اصل مهم است! مشتریانتان باید بدانند که چرا باید از شما خرید کنند.
از مخاطب سوالات مهم بپرسید: با پرسیدن سوال مخاطبانتان را درگیر کنید. شما باید بتوانیدمشتریان را بشناسید و با پرسش سوالاتی در این راستا، آنها را به سمت خود جذب کنید. مثلا بپرسید ” آیا به دنبال روش مطمئن تری برای خرید آنلاین هستید؟ “
از توصیه ها و رضایت مشتریان و کاربران استفاده کنید: نظرات مشتریان قبلی خود به ابزاری برای تصمیم گیری های آگاهانه تر مشتریان بالقوه، در دنیای امروز تبدیل شده است.
به کمک متن تبلیغاتی خود،احساس ضرورت را در مخاطب برانگیزید: در تبلیغات خود از لحنی استفاده کنید که مخاطب احساس کند که به محصول یا خدمت شما در زندگی نیاز دارد.
از آمار، ارقام و نمودار استفاده کنید: اعداد آگاهی بخش هستند. استفاده از نمودارها با به تصویر کشیدن آمار و اعداد، به داده ها جان می بخشد. در یک کلام هیچ چیز مثل اعداد اعتماد مخاطبان را جلب نخواهد کرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- چگونه کار خود را تبلیغ کنیم؟
- تفاوت بازاریابی و تبلیغات
- تفاوت بین تبلیغات سنتی و تبلیغات دیجیتال
- نقش تبلیغات در کسب و کار
- تبلیغات هدفمند چیست؟
- تبلیغات در فضای مجازی چگونه انجام می شود؟
- اهمیت تبلیغات خلاقانه برای کسب و کارها چیست؟
- چگونه تبلیغات هدفمند انجام دهیم؟
- چرا تبلیغات هدفمند اهمیت دارد؟
برچسب ها: اشتغال پایدار ، بازاریابی ، اشتغال ، مشاوره کسب و کار ، کسب و کار ، تبلیغات ، دیجیتال مارکتینگ ، کسب و کار آنلاین ، کسب درآمد ، تبلیغات فضای مجازی ، تبلیغات اینترنتی ، مشاوره شغلی رشت ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، مارکتینگ ، تبلیغات دیجیتال ، مشاوره بازاریابی ، تبلیغات هدفمند ، تبلیغات آنلاین ، مشاوره رایگان ، اشتغال زایی ، اشتغال خانگی