مزایای حضور در شتابدهنده ها
شتابدهنده مرکزی است که امکان رشد سریع و صحیح شرکت های استارت آپی را مهیا می سازد.شتاب دهنده ها شرکت هایی هستند که برای رشد ایده های جدید سرمایه گذاری می کنند،آنها به صاحبان ایده ها و کسب و استارت آپ ها کمک می کنند تا بتوانند تعریفی صحیح و نمونه اولیه مناسبی از کالا و یا خدماتی که قصد نوآوری در آن صنعت را دارند ارائه دهند.
مزایای شتابدهنده ها
در حال حاضر شتاب دهندهها بخشی جدا نشدنی از سیستمهای کارآفرین و استارتاپها هستند. با استفاده از شتاب دهندهها یک فهرست در اختیار کارآفرینان قرار میگیرد که مسیر راه را برای آنها تیک میزند. بسیاری از کارآفرینان نیز معتقد هستند برنامهریزیهای مربوط به اجرایی شدن را میتوانند به صورت شخصی مدیریت کنند اما باید توجه داشت کار شتاب دهندهها پیشرفت دادن به این روند است. بعضی از افراد نیز معتقد هستند شتاب دهندهها برای استارتاپهایی که قادر به تامین هزینههای خود نیستند کاربرد دارد و تجارتهایی که میتوانند هزینههای خود را تامین کنند نیازی به شتاب دهندهها ندارند. اما دلایل بسیاری برای استفاده از شتاب دهندهها وجود دارد. بیشک استفاده از شتاب دهندهها معایب و مزایای بسیاری دارد و با توجه به تجارتی که شروع میشود میتوان از امکانات مختلف شتاب دهندهها استفاده کرد.
محور اصلی فعالیت و روش کار شتابدهنده ها
محور اصلی فعالیت شتابدهنده ها بر پیداکردن بهترین فرصت های موجود برای سرمایه گذاری استوار است.شتابدهنده ها ابتدا متقاضیان را از فیلترهای مختلفی می گذرانند و موارد دارای صلاحیت لازم را جدا می کنند.سپس به بررسی نیازهای هرکدام از انها می پردازند.مثلاً ممکن است استارت آپ همه چیز داشته باشد،به جز توان مالی برای اجاره دفتر یا ممکن است استارت آپ دیگری ایده بسیار خوب و هم بنیادگذران مستعد داشته باشد،اما هم بنیادگذارانش کم تجربه باشند.هر استارت آپ درست مطابق با نیازش،خدمات حمایتی دریافت خواهد کرد.
مزایای حضور در شتابدهنده ها
به تایید رساندن فرضیات
افزایش سرعت در یادگیری و پرش از منحنی یادگیری
شتاب گرفتن در رشد، سرعت گرفتن در توسعه
افزایش اعتماد و تقویت اعتبار
تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان
قرار گرفتن در رادار رسانه ها و مخاطبان
جذب استعدادهای برتر
ایجاد روابط بهتر و بیشتر و توسعه شبکه های ارتباطی
پیوست به جامعه استارتاپی
پیشگیری از مشکلات و کاهش ریسک
محک زدن مدوام
دلایلی که نشان می دهد به شتاب دهنده نیاز دارید
اگر به تازگی یک استارتاپ راهاندازی کردهاید و در تبدیل این استارتاپ به تجارتی بزرگ نیاز به راهنمایی، مشاوره یا سرمایهگذاری دارید بدون شک باید از یک برنامه شتاب دهنده کمک بگیرید. برنامههای شتاب دهنده مزیتهای بسیاری دارند و میتوانند مسیر کسب و کار شما را متحول کنند. شتاب دهندهها به طور معمول در دورههای 4 تا 5 ماهه برگزار می شوند و تجربه شرکت در این برنامهها میتوانند روند تجارتهای نوپا در بازار را متحول کند. شتاب دهندهها با پشتیبانی جامع میتوانند هر کسب و کاری را به سوی مسیر درست هدایت کنند، باید بدانید فعالیت شتاب دهندهها در تمام زمینههای مربوط به کسب و کارهای مختلف است و محدودیتهای اجرایی ندارد. از شتاب دهندههای میتوانید در امور مدیریتی کمک بگیرید و در بخشهای مالی نیز حمایت شوید. شتاب دهندهها شما را به سرمایهگذاران موفقی که علاقمند به فعالیت شما هستند معرفی میکنند.
شتابدهنده ها شما را حمایت می کنند: شتاب دهندهها راهاندازی شدند تا نیازهای هر کسب و کاری را در قدمهای ابتدایی رفع کنند و بخشهای خالی استارتاپهای نوپا را پر کنند. با این هدف که دلایل عدم موفقیت هر کسب و کاری کم رنگ شود و فعالیت کسب و کارهای کوچک در بازار محسوس شود. با استفاده از برنامههای شتابدهی میتوانید از حمایت عاطفی، مشاوره، مالی، مدیریتی و ... استفاده کنید.
برنامه ای کوتاه و متنوع برای حمایت از کسب و کار شما: ممکن است به نظر برسد زمان 4 الی 5 ماه مدت زمان کوتاهی است تا یک کسب و کار کوچک به تجارتی موفق تبدیل شود. باید بدانید شتاب دهندهها به روند شما شتاب میدهند اما این امر نیاز دارد تا شما نیز اهداف مشخصی داشته باشید. در برنامههای شتابدهی تمامی نیازهای مدیران اعم از نحوه مدیریت، بودجهبندی و پیدا کردن بازار مناسب آموزش داده میشود و در انتهای این برنامهها معمولا سرمایهگذاران علاقمند به هر کارآفرین معرفی میشوند. این برنامهها میتوانند در اجرا متفاوت باشند اما بیشتر جلسات مربوط یادگیری روشهای مدیریتی و بازاریابی است. علاوه بر این تجربیات افراد دیگر از کسب و کارهای بزرگ و کوچک در این جلسات مطرح میشود و جنبه آموزش دارد. در برنامههای شتاب دهنده جلساتی برای بررسی بازخورد فعالیتها وجود دارد که به صورت عملی افراد را در معرض خطاهای احتمالی قرار میدهد با این هدف که در آینده اشتباهات کوچک کسب و کار شما را تهدید نکند.
پیدا کردن سرمایه گذاران موفق: برنامههای شتاب دهنده به تنهایی برنامهای برای سرمایهگذاری در کسب و کار شما ندارند، بلکه آنها مناسبترین سرمایهگذاران را به شما معرفی میکنند و در این میان تنها درصدی از سهام شرکت کوچک شما را برمیدارند. شتاب دهندهها درواقع پل ارتباطی هستند تا افرادی که نیاز به کار دارند و افرادی که محصولی برای ارائه دارند اما نیروی انسانی کافی برای فروش آن ندارند، با هم در ارتباط باشند. در نهایت این شما هستید که به عنوان مدیر کسب و کار میتوانید سرمایهگذاران را متقاعد کنید. برنامههای شتاب دهنده به شما کمک میکنند تا بتوانید بهترین سرمایهگذار را انتخاب کنید. در انتهای برنامههای شتابدهی قادر خواهید بود مزیتهای محصول خود را به صورت تجاری عنوان کنید و سرمایهگذاران بسیاری را متقاعد کنید تا در برنامه کاری شما سرمایهگذاری کنند.
اطلاعات جامع شتابدهنده ها: شتاب دهندهها دریایی از اطلاعات هستند و افراد میتوانند از آنها استفتده کنند،برنامه های شتابدهنده به شما کمک می کنند، روشها و اصول کسب و کار را به شما آموزش میدهند و از تجربیات مدیران دیگر برنامههای آموزشی متنوعی ترتیب میدهند. یک برنامه 4 ماهه که در آن میتوانید از تجربه مدیران بسیاری که در کسب و کارهای مختلف فعالیت داشتهاند، استفاده کنید.
مدیریت ضرر و زیان ها: در ذهن تمام کارآفرینان ترس از شکست، ضرر و زیان وجود دارد. این امری طبیعی است، هر تجارت جدیدی هنگامی که شروع به کار میکند شکننده و حساس است و میتواند اشتباهات کوچک خراب شود. برنامههای شتاب دهنده با ارائه تجربه مدیران موفق زمینه خوبی فراهم میکنند تا هر کارآفرین یاد بگیرد خطرات احتمالی برای هر کسب و کار چیست و راههای مقابله با آن را پیدا کند. شتاب دهندهها ریسکها و خطرات احتمالی را شناسایی میکنند و بر همین اساس شما را راهنمایی میکنند تا بتوانید از خطرات احتمالی دوری کنید. مدیران موفق دیگر نیز با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود به کارآفرینان دیگر کمک میکنند.
یک برنامه یکسان برای همه کسب و کارها: برخلاف تصور عموم افراد شتاب دهندهها یک برنامه کلی برای همه کسب و کارها طرح نمیکنند. شتاب دهندهها بسته به نوع فعالیت خود میتوانند بعضی از کسب و کارها را هدایت کنند و برنامههای آموزشی آنها نیز در همین مسیر ارائه میشود. شتاب دهندههایی که در کسب و کار آنلاین فعالیت میکنند محتوای آموزشی متفاوتی از برنامههای شتاب دهنده دیگری دارند که در زمینه مواد غذایی فعالیت میکنند. انتخاب یک برنامه شتاب دهنده بر عهده خود کارآفرینان است و باید با توجه به ماهیت و هدفی که کسب و کارشان دنبال میکند انتخاب شود. دانستن هویت کاری و محصول هر کسب و کار میتواند کمک کند تا چه برنامهای برای شتابدهی انتخاب شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاوره کسب و کار خود از مشاورین مرکز مشاوره آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- خدمات اصلی یک شتابدهنده کسب و کار واقعی چیست؟
- استارت آپ چیست؟
- بررسی مراحل راه اندازی یک استارتاپ
- استارت آپ و مراحل راه اندازی آن
- شتابدهنده چیست؟و انواع آن
- مراحل کار شتابدهنده ها
- اهداف و خدمات شتابدهنده ها
- تفاوت شتابدهنده ها با مراکز رشد
- انواع شتابدهنده ها
- شتابدهنده ها چه وظایفی بر عهده دارند؟
- شتابدهنده ها چگونه باعث توسعه زیست بوم خلاق می شوند؟
برچسب ها: استارت آپ ، کسب و کار ، شتاب دهنده ، شتابدهنده دکتر کاربین ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، استارت آپ موفق