چرا برندینگ مهم است؟
نام تجاری یا برند شما ماهیت منحصر بهفرد و خاص بودن و به زبان سادهتر هویت شرکت یا کسب و کار شما میباشد. خلاقیت در برندینگ یکی از اصلیترین نقشها را در ساخت و معرفی هویت کارتان دارد. یک برند موفق و پایدار تصادفی شکل نمیگیرد. اما کارآفرینان با استعداد آن را آسان جلوه میدهند. حقیقت این است که برندهای موفق، با برنامهریزی، استراتژی و سخت کار کردن و توجه به هر جزئیاتی به وجود میآیند.
چرا برندینگ مهم است؟
برندینگ قوی میتواند عامل موفقیت کسب و کارهای کوچک باشد. علیرغم گذشته، برندینگ این روزها یک امر تشریفاتی به حساب نمیآید بلکه یکی از ضرورتهای کسب و کارها است. نام تجاری باید با دقت تمام انتخاب شود و اطلاعات مهمی را انتقال دهد. برند نشانه و هویت یک کسب و کار است که به طور مستقیم با مشتریان ارتباط داشته و بیانگر اهداف و برنامههای آن است. برند، لوگو، محصولات و خدمات نیست، بلکه تمام فعالیتهای کسب و کار را بر میگیرد. یک برند ارزشمند، باتبلیغات معمولی به دست نمیآید، بلکه حاصل اعتماد و تجربه مشتریان در نتیجه دریافت خدمات و محصولات با کیفیت میباشد. امروزه برندینگ یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت برای افزایش ارزش برند و حرکت رو به جلوی کسب و کار شما است و خلاقیت در برندینگ جزء اجتناب ناپذیر برندینگ میباشد. ایجاد نام تجاری برای یک کسب و کار کاملا حیاتی است زیرا بر روی ارزش شرکت شما تاثیر میگذارد. برندینگ میتواند کسب و کار شما را هدایت کرده و آن را همانطور که است معرفی کند. برندینگ اهمیت و فواید غیرقابل اجتنابی برای کسب و کار شما دارد.
فواید برندینگ
برند،هویت کسب و کار شماست: مهمترین دلیلی که نام تجاری برای یک کسبوکار مهم است این است که چگونه یک شرکت به رسمیت شناخته شده و برای مشتریان شناخته میشود. یکی از اجزای اصلی برند لوگوی شما است. لوگو مهمترین عنصر نام تجاری است. لوگو به عنوان چهره شرکت، بسیار مهم است زیرا اولین چیزی است که دیده میشود و همواره بر روی مکاتبات و تبلیغات مشاهده میگردد. طراحی حرفهای لوگو باید به اندازهای ساده باشد که در یادها بماند و به اندازهای قدرتمند باشد تا تصور دلخواه از شرکت شما را به نمایش بگذارد.
برندینگ،ایجاد اعتماد می کند: ظاهر حرفهای باعث ایجاد اعتبار و اعتماد میشود. افراد، بیشتر احتمال خرید از یک کسبوکاری را دارند که تمیز و قانونی به نظر میرسد برچسب گذاری درست باعث میشود که مردم احساس کنند که می توانند به شرکت شما،محصولات و خدماتی که ارائه میدهید و روشی که کسبوکارتان را اداره میکنید،اعتماد کنند.
برندینگ ارزش کسب و کار را افزایش می دهد: شرکتهایی که در بورس سهام به طور عمومی تجارت میکنند، ارزش بسیار زیادی از داراییهای حقیقی شرکت دارند. بیشتر این مقدار به خاطر برند شرکت است. برند قوی معمولا تجارت آینده را تضمین میکند. هر چه فداکاری یک شرکت بیشتر باشد تا ارزش برند خود را بسازد، بازده مالی آن بهتر خواهد بود.
برندینگ مشتریان جدیدی جذب می کند: یک برند خوب و قوی برای کسب مشتریان جدید مشکل زیادی نخواهد داشت. نام تجاری قوی به طور کلی به این معنی است که احساس مثبتی از شرکت در میان مصرف کنندگان وجود دارد و آنها احتمالا به خاطر آشنایی با برند شما، شما را ترجیح میدهند و بهرهگیری از نامی که میتوانند به آن اعتماد کنند به دلیل خوش نام بودن برند شما است. زمانی که برندینگ به طور درست پایه گذاری شود تبلیغات دهان به دهان بهترین و موثرترین تکنیک تبلیغاتی شرکت شما خواهد بود.
چگونه برندی خلاق داشته باشیم؟
در انتخاب نام برند خلاق باشیم: خلاقیت در نام برند اولین گام در برندینگ خلاقانه است. نامی که همواره کسب و کار شما را با آن خواهند شناخت. با بررسی برندهای موفق و معروف به این نتیجه میرسیم که ایدههای مختلفی را برای خلاقیت در نامگذاری برند پیش رو داریم.
در لوگو و نماد برند خلاق باشید: لوگو و نماد برند شما، باید در عین سادگی، حاصل خلاقیت باشد. یک لوگوی خلاقانه نقش به سزایی در ماندگاری برند و کسب و کار در ذهن افراد دارد. یک لوگوی خلاقانه میتواند مبهم و بحث برانگیز باشد و هر کسی یک برداشت بهخصوصی برای آن داشته باشد و همین میتواند در ماندگاری برند شرکت شما در ذهنها نقش فراوانی داشته باشد.
در بسته بندی محصولات خلاق باشید: گاهی اوقات دیدن برخی بسته بندی های خلاق ما را مجاب به خرید آن میکند. این در حالی است که شاید به آن محصول نیاز نداشته باشیم. بسیاری از اوقات افراد محصولی را خریداری میکنند که به آن ها حس خوبی میدهد و این در نتیجه بستهبندی خلاقانه است. اگر بسته بندی اصولی و خلاقانه باشد باعث فروش محصول میشود. یک بسته بندی هوشمندانه مشتری را جذب میکند و پیام مورد نظر شما را به او می رساند. اهمیت بستهبندی کمتر از خود محصول نیست.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- اصول و مراحل برندسازی برای استارتاپها
- برندینگ و آشنایی با انواع آن
- چگونه یک برند موفق بسازیم؟
- اهمیت برندینگ در موفقیت کسب و کارها
- مراحل برندسازی چیست؟
- برندسازی شخصی چیست؟
- چگونه استراتژی برند را طراحی کنیم؟
- چگونه یک برند قوی خلق کنیم؟
- مدیریت برند چیست؟
- اهمیت برند در بازاریابی
- استراتژی برندینگ
- تفاوت برندسازی و مارکتینگ
- چگونه برند موفق بسازیم؟
- استراتژی برندینگ چیست؟
- برندسازی شخصی چه اهمیتی دارد؟
- چرا برندسازی و بازاریابی مهم ترین عوامل موفقیت کسب و کارها هستند؟
- مدیریت استراتژیک برند چیست؟
- ویژگی های برند موفق چیست؟
- برندهای موفق چه ویژگی هایی دارند؟
- چرا برندها از اهمیت بالایی برخوردار هستند؟
برچسب ها: برندسازی ، برندینگ دیجیتال ، نام تجاری ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، برند ، مدیریت برند ، برندینگ ، استراتژی برندینگ ، برندسازی شخصی ، مدیریت استراتژیک برند ، برند موفق ، برند خلاق